יו"ר בלד, סאמי אבו שחאדה, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתכניתם ב-103FM והבהיר כי לא יתמוך בממשלה, מבפנים או מבחוץ, בראשות יו"ר ימינה, נפתלי בנט. בנוסף, פירט את הסיבות מדוע לא יתמכו בו.

כשנשאל האם ייתן גב לממשלה בה בנט יכהן בראשה, ענה: "ניתן גב רק לממשלה שאנו מאמינים שמשרתת את האינטרסים שלנו ושל הציבור שלנו, ושיש לה קו פוליטי אחר ושונה ממה שאנו רואים, ואם תהיה שם ממשלה שמוכנה ללכת לכיוון פרויקט מדינת כל אזרחיה ולמען שוויון וביטול חוק הלאום, קמיניץ וכל החוקים הגזעניים במדינה".

"העניין הוא לא עניין אישי", הוסיף שחאדה, "אלא מדיניות גזענית שקיימת במדינה לפני נתניהו וכנראה גם אחריו. בדיוק בגלל שאנו מפלגה פוליטית ויש לנו מצע פוליטי על בסיסו אנו נבחרים, אנו אומרים לציבור שלנו שיש בעיה מבנית בתוך מדינת ישראל שלא קשורה לנתניהו. הסברנו את זה מההתחלה שלא, ואסביר לך למה אנו לא מצביעים לבנט ושות', כי אנו תופסים את העולם אחרת ומייצגים אלטרנטיבה דמוקרטית שונה לחברה הערבית והיהודית במדינת ישראל".

הוא אמר כי "אין לנו העדפה עקרונית לבחירות", כאשר נשאל האם יעדיף לתמוך בהקמת ממשלה או במערכת בחירות נוספת. "אני מבחינתי, אומר הלוואי שהיו לי שותפים ליצירת משטר דמוקרטי אמיתי במדינת ישראל, זה היה מקדם את המצע הפוליטי שלי".

אבו שחאדה נשאל על הבעיות הנוספות בחברה הערבית, הפשיעה וחוק קמיניץ, והאם לא יתמכו בכל ממשלה שהיא במידה ויבטיחו להם לבטל את החוק ולהזרים תקציבים נוספים: "למה יש תופעה כל כך מזעזעת של פשיעה בחברה הערבית? אותו מספר שוטרים הציב קווים אדומים מאוד ברורים לפושעים בחברה הערבית, ששם מותר להרוג ובחברה היהודית לא. הם מבינים טוב מאוד שבטייבה אפשר להתעצבן על החניה ולהרוג את השכן, בכפ"ס אסור.

הוא המשיך: "אם זה תלוי תרבות כמו שחושבים חלק מהגזענים במדינה, היינו רואים את אותה תופעה אצל אותן משפחות בגדה המערבית וגם לפני שנים. אם אנו רואים את זה עכשיו, ורק בקב החברה הערבית בישראל שהיא חלק מעם הרבה יותר גדול, כנראה שההסבר התרבותי נובע ממקומות לא טובים".

תקן אותי אם אני טועה, אתם לא תתמכו לא במפנים ולא מבחוץ בממשלה בה הראש שלה יהיה בנט, הבנתי אותך נכון?
"הבנת אותי טוב מאוד".