פחות משבועיים לסיום תקופת המנדט של בנימין נתניהו להרכבת ממשלה, והערב (חמישי) פורסם סקר בחדשות 12, אשר בודק כמה אחוזים מהאוכלוסייה תומכים בהצעת מפלגת ש''ס לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה. על פי הסקר, 48% תומכים בהצעה והיו רוצים לראות התמודדות ישירה על התפקיד, בעוד 39% מתנגדים.

בנוסף, על פי אותו הסקר, ראש הממשלה זוכה לאחוזי התמיכה הגבוהים ביותר בקרב המתמודדים שהוצעו, עם 36% מהציבור שתומכים בו. במקום השני יאיר לפיד עם 23%, הרחק מאחור נמצא גנץ עם 9%, בעוד סער ובנט עם 8% כל אחד

כאשר בוחנים התמודדות ראש בראש בין נתניהו ללפיד, יו"ר הליכוד זוכה ל-43%, בעוד יו"ר תקווה חדשה מקבל 37%. בהתמודדות מול יו"ר ימינה, נתניהו צונח קלות ל-41%, אך עדיין מוביל בפער ניכר לעומת 26% בלבד של בנט.

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסקר נשאלו המשיבים שהזדהו כמצביעי ליכוד, מהו הפתרון המועדף עליהם במידה ונתניהו אינו מצליח להרכיב ממשלה. התשובה הפופולארית ביותר הייתה בחירות חמישיות, שזכתה ל-43%. ממשלת בנט-נתניהו, כאשר יו"ר ימינה ראשון ברוטציה קיבלה 21% מקולות המשיבים, 9% טענו כי נתניהו יצטרך לתת למועמד אחר מהליכוד להרכיב את הממשלה ו-8%  בחרו באפשרות של פריימריז לראשות הליכוד.