ח"כ יאיר גולן שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הניסיונות להקים ממשלה ועל השיחות שנערכות כעת ב"גוש השינוי" כדי להתכונן לאפשרות שהמנדט יעבור אליהם. "אני ממש לא יודע כמה זמן זה יקח, אבל עד שזה לא סוכם זה לא סוכם. נחיה ונראה", אמר.

נציגי מרצ ממליצים על יאיר לפיד. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

כאשר נשאל האם הם (מרצ) בכל מקרה בפנים, השיב כי "אם אנחנו לא נהיה בפנים כנראה שלא תקום קואליציה, 6 המנדטים של מרצ חיוניים להקמת חלופה ישראלית, לאומית. בוודאי שהכל זה מכלול, זה תיקים, עקרונות, קווי היסוד, הכל מכל וכל. אני לא חושב שאנחנו יכולים להגדיר כרגע מהו ייהרג ובל יעבור למעט דברים קיצוניים כמו קו יסוד לספח את כל שטחי יו"ש, כמובן שמרצ לא תהיה בפנים, אבל אני לא יכול לתת תשובה מה זה ייהרג ובל יעבור".

"הוא ציין כי "אני חושב שכל מי ששותף למשא ומתן הזה מבין שצריכה להיות רמה מסוימת של הוגנות אם לא תישמר רמה של הוגנות אי אפשר להקים את השותפות הזאת. הוגנות זה גם פשרה, אנחנו אמרנו פעם אחר פעם אחר פעם אנחנו נכונים להתפשר אנחנו מבינים שצריך להתפשר אין מה לעשות זו ממשלה של ימין ושמאל".

עם זאת, בהמשך ציין כי "אם מרצ משום מה מקבל בסך הכל תיק אחד זוטר בלבד אז לא נסכים לזה, אני לא מבין על מה הפליאה פה. אם מישהו מהשותפים מראש משפיל אותו, ברור שהקואליציה לא תחזיק יום. אין דבר כזה בכל מחיר. יש לנו עקרונות וגם כבוד עצמי".

בנוגע לסיכוי שבנט יהיה ראשון ברוטציה, אמר גולן כי "זה נראה לי מוזר, לא טבעי אבל אם שני הג'נטלמנים לפיד את בנט זה מה שהם יסכמו אני מניח שזה מסוג הדברים שאנחנו נאמר 'בוא נצא לדרך'". על ההצעות של נתניהו לגנץ, בנט וסער להיות ראשונים ברוטציה, אמר: "האיש נחוש לחלץ עצמו מאימת הדין ולכן יעשה כל מה שעושה חיה נרדפת כשהיא מרגישה את המוות הפוליטי במקרה הזה מתקרב, אני לא מתפלא על כלום, עוד ירוצו ספינים כאלו ואחרים".

"מה יכול להשתבש אם הוא ראשון ברוטציה?", נשאל גולן והשיב: "אני לא מאמין שהוא מציע את זה, אני חושב שזה רק ספינים. נתניהו מבין היטב שהיכולת שלו להיחלץ מאימת הדין תלויה בכך שהוא יישאר ראש ממשלה. אם אתה שואל אותי הוא לא הולך לנשיאות ושום פטנט שמרחיק אותו מבלפור. הוא יישאר בבלפור ויעשה הכול בשביל לעשות את זה. אנחנו צפויים להפתעות שונות ומשונות, מצב מסוכן מאין כמותו אדם נואש ואני מציע שנתכונן לבאות".

בסיום דבריו, גולן התייחס למתיחות הבטחונית ולתפקודו של נתניהו בנושא: "מה שטוב אצל נתניהו, ואני הולך להגיד מילה טובה על נתניהו, שהוא חששן גדול והוא כבר למד את לקחו כמה מסוכן להיכנס לעזה. אני חושב שהוא למד את לקחו היטב מצוק איתן, הוא מבין שלהסתבך בעזה בלי אסטרטגיה ברורה זו דרך ללא מוצא וזה רק יחסל אותו פוליטית, אך אני חושב שהוא חושש יותר מהסתבכות ביטחונית הוא מבין את גודל העניין הוא לא איש בלתי נבון".

סגן הרמטכ"ל לשעבר הוסיף בנושא כי "אני מתרשם שגם חמאס לא מעוניין להדליק את השטח. סגנון הירי הולך לשטחים פתוחים ופחות ריכוזי אוכלוסין, לא עובר את הטווח היחסית מוגבל של עוטף עזה, לכן כל הסימנים מראים שהמטרה של חמאס בעיקר לצבור נקודות במערכת הבחירות המתקרבת ברשות הפלסטינית. אולי עדות לכך שהקורונה במגמת ירידה והוא מרגיש בנוח לחזור לסורו".