ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ברדיו 103FM, ותקף את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, על רקע המגעים להרכבת הממשלה: "זה איש התנועה האיסלאמית, הוא רוצה לפגוע בחיילים שלנו ובמדינה שלנו, הוא רוצה לגמור עלינו".

בפתח דבריו, התייחס למינויו כחבר בוועדת חוץ וביטחון, ואמר עליו כי הוא "אחד החשובים" וטען שהוא עדיף על "ניצן הורוביץ שרוצה לשפוט את החיילים בהאג" ולא ישמור על חיילי צה"ל. "טוב שאני שם ואני חושב שאפילו בן כספית יכול לברך אותי, שיש מי שישמור על החיילים וישמור על מערכת הביטחון", אמר חבר הכנסת.

הוא הסביר כי חרף העובדה שלא שירת בצה"ל מכיוון שהאחרון דחה את גיוסו, הוא "מלווה את החיילים האלה בתור עורך דין. הם קראו לי להגן עליהם. בושה וחרפה שחוקרים חייל שזורקים עליו בקבוק תבערה. אני מטפל בזה שחייל שיורה יקבל צל"ש ולא יקבל חקירת מצ"ח". 

בן גביר הסביר את עמדתו של סמוטריץ' בנוגע לשיתוף הפעולה עם מפלגת רע"מ ומנסור עבאס על רקע התמיכה בוועדה לענייני החברה הערבית שהאחרון יעמוד בראשה: "הדברים צריכים להיות ברורים. סמוטריץ' אמר דבר מאוד פשוט - בנוגע לעניינים אזרחים אין לנו בעיה, שיקבלו תקציב כזה או אחר. יש לנו בעיה להפוך את עבאס למלך המלכים וזה שיקבע את ממשלת ישראל". 

מיקי זוהר ומנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מיקי זוהר ומנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

"גם לא אהבתי את התמונות עם הצחקוקים אתמול", אמר בהתייחסו לשיתוף הפעולה של מפלגת רע"מ והליכוד אתמול. "מנסור עבאס זה איש התנועה האיסלאמית, הוא רוצה לפגוע בחיילים שלנו ובמדינה שלנו. יש לנו עקרונות ואנחנו לא מסוגלים ללכת עם אחד כזה. אני מצפה מנתניהו שיגיד משהו נגד וחבל לי שהוא לא אומר את הדבר הזה בצורה ברורה".

"אתה יודע שאם אני נותן למנסור עבאס להמליך מלכים זה לא פוצי מוצי", הוסיף, "הוא רוצה לגמור עלינו. זו התפיסה שלי ואני יכול להוכיח את זה משלל מעשים וביטויים שלו בערבית".

בסוף דבריו, הגיב יו"ר עוצמה יהודית לדבריו של איימן עודה אתמול בנוגע למהומות בירושלים, ואמר כי זו "בושה וחרפה, איפה היועץ המשפטי לממשלה? אין כאן מערכת אכיפת חוק, היועמ"ש לא מתפקד. המנדט שלו זה רק לטפל בנתניהו כל המערכת. חבר כנסת מסית מדיח ואף אחד לא מגיב. אם אני הייתי אומר חלילה משהו הפוך נגד הערבים היו פתוחים נגדי בחקירה ואומרים גזענות. הוא יודע לחקור רק צד אחד".