יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר רע''מ מנסור עבאס נפגשו, לראשונה, הבוקר (רביעי) בלשכתו של בנט בכנסת על מנת לדון בהתפתחויות הפוליטיות האחרונות ובעמדת מפלגותיהם בהתייחס לאירועים. לאחר מכן, הודיעו הצדדים כי "הייתה פגישה טובה". במקביל, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש הבוקר עם ח''כ זאב אלקין מתקווה חדשה.

גורם בגוש השינוי העריך בשיחה עם מעריב: "הפגישה בין בנט למנסור עבאס היא ניסיון של בנט לקרב בין עבאס לבין בצלאל סמוטריץ'. בנט עוד לא ויתר על האפשרות להקים ממשלת ימין. המפתח להכרעה נמצא למעשה בידי בנט, שכן גדעון סער ילך בעקבות כל החלטה של בנט. לדבריו אם בנט יחליט ללכת לממשלת רוטציה של גוש השינוי, כשהוא ראש ממשלה ראשון, ניתן לסגור הסכם בתוך שעות. למרות הקשיים, הפערים בעמדות והדרישות המופרזות בנושא תיקים. בתוך כך גורמים בגוש השינוי מסרו כי לפיד נפגש בשבת בביתו לשיחה עם ח"כ עבאס. אם בנט נפגש עם עבאס, זה כדי לנסות לבדוק אפשרות איך אפשר להקים ממשלת ימין עם סמוטריץ בתמיכת עבאס".

כזכור, מוקדם יותר השבוע פרסם כי ימינה דרשה לקבל ארבעה תיקים בכירים על מנת להיכנס לממשלה בראשות לפיד ומפלגת יש עתיד. בנט עצמו אמר לפני ישיבת הסיעה השבועית כי "אני קורא לחבריי מכל הצדדים לא להתבצר, אלא להתפשר. זה הזמן של כולנו לגלות אחריות. יש שתי אפשרויות. בעדיפות ראשונה, ממשלת ימין. בעדיפות שנייה, ממשלת אחדות לאומית. כפי שהבטחתי, התחלנו לנהל משא ומתן להקמת ממשלת אחדות, שכולם יוזמנו אליה".

נאומו של בנט הערב. צילום: ערוץ הכנסת

בתחילת השבוע, רע''מ חברה למפלגת הליכוד ויחד עם נציגיה העבירה בוועדה המסדרת את הצעת ח''כ זוהר ובחרה שלושה סגני יו"ר הכנסת, בהם חברי הכנסת מנסור עבאס, יעקב מרגי ומתן כהנא. בתוך כך, אושרה גם הקמת וועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית בת 15 ח"כים, אשר בראשה יעמוד עבאס.  הודעתו של זוהר, שהעלה לראשונה את רעיון הוועדה לענייני החברה הערבית חשפה את הדיל שנרקם בין הליכוד לרע"מ והפתיע את חברי הגוש, אשר ח"כ מטעמו אמר למעריב כי "רע"מ עמוק בכיס של הליכוד".