יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נועד בחשאי עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי (תע"ל) לפני יומיים בכנסת, כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב". יצוין כי תע״ל היא היחידה ב"רשימה המשותפת" שמוכנה לשקול המלצה על לפיד לתפקיד ראש הממשלה במידה ובנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה חדשה עד מועד פקיעת המנדט.

הבוקר נפגשו לראשונה יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר רע''מ מנסור עבאס בלשכתו של בנט בכנסת על מנת לדון בהתפתחויות הפוליטיות האחרונות ובעמדת מפלגותיהם בהתייחס לאירועים. לאחר מכן, הודיעו הצדדים כי "הייתה פגישה טובה". במקביל, לפיד נפגש עם ח''כ זאב אלקין מתקווה חדשה.

גורם בגוש השינוי העריך בשיחה עם מעריב: "הפגישה בין בנט למנסור עבאס היא ניסיון של בנט לקרב בין עבאס לבין בצלאל סמוטריץ'. בנט עוד לא ויתר על האפשרות להקים ממשלת ימין. המפתח להכרעה נמצא למעשה בידי בנט, שכן גדעון סער ילך בעקבות כל החלטה של בנט. לדבריו אם בנט יחליט ללכת לממשלת רוטציה של גוש השינוי, כשהוא ראש ממשלה ראשון, ניתן לסגור הסכם בתוך שעות. למרות הקשיים, הפערים בעמדות והדרישות המופרזות בנושא תיקים. בתוך כך גורמים בגוש השינוי מסרו כי לפיד נפגש בשבת בביתו לשיחה עם ח"כ עבאס. אם בנט נפגש עם עבאס, זה כדי לנסות לבדוק אפשרות איך אפשר להקים ממשלת ימין עם סמוטריץ בתמיכת עבאס".

ביום שני אמר לפיד בפתח ישיבת סיעתו כי "מדינת ישראל צריכה ממשלה במשרה מלאה. אלו מפלגות מאוד שונות, אבל על הבסיס כולנו מסכימים. כולנו מאמינים שצריך להלחם בשחיתות. מאמינים בשלטון הגון, מתפקד, שישקיע בדברים שבאמת חשובים: בכיתות של הילדים שלנו, בבתי חולים, בכלכלה הישראלית".

"זה הבדל בינינו לבין נתניהו", אמר יו"ר יש עתיד והוסיף: "נתניהו רוצה בחירות חמישיות ואנחנו רוצים להקים ממשלה. הוא רוצה לייצר עוד מריבות וסכסוכים, כי מזה הוא חי. אנחנו מנסים לייצר פה ממשלה שתאחד, תרגיע, תנקה את המערכת, תלך לעבוד".  

יאיר לפיד בהשבעת הממשלה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
יאיר לפיד בהשבעת הממשלה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

עוד אמר לפיד: "אני שומע את ההטרלות של נתניהו בימים האחרונים. זו בדיוק הסיבה שהוא צריך כבר ללכת. כי הוא הפך להיות אדם שכל המהות שלו זה לעשות תרגילים פוליטיים ולגרום לנו לריב. אסור שזה יקרה. אם הוא יצליח לגרור אותנו לבחירות חמישיות זה יהיה אסון למדינת ישראל. עוד חודשים על גבי חודשים של אלימות, של הרס כלכלי, של שנאת אחים".

לסיום אמר, "אני קורא לכל השותפים, בואו ניקח אחריות ונעשה את זה. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות, אני מכיר בזה, אבל אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות אפשר תוך שבוע לסגור הכל. אנחנו מצדנו נעשה הכל כדי לסגור ממשלה. כי זה מה שהמדינה צריכה. 
מדינת ישראל צריכה ממשלת אחדות מתפקדת. אנחנו חייבים את זה לאזרחי ישראל".

בשלב השאלות אמר לפיד: "לא קיבלתי מנתניהו הצעה להיות ראשון ברוטציה. על ההצעה שנתניהו נתן לגנץ אמר: "צריכים ממשלה אחרת. בלתי סביר בעליל שגנץ שנכווה זה עתה ייכנס שוב לממשלה עם נתניהו, אני מאד לא אבין אם זה יקרה".