ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שוחח הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לניסיונות של "גוש השינוי" להקים ממשלה, ולאפשרות שייקח בה חלק.

"תמיד אמרנו שמה שנמצא על סדר היום שלנו, ואנחנו שמים אותו בקדמת הבמה ומפגש עם כל מי שמבקש לשוחח איתנו, זה הצרכים של החברה הערבית. מצד אחד, ואנחנו מוסיפים מהצד שלנו, רצון לבלום את נתניהו, סמוטריץ ובן גביר, ועם קווים אדומים בנקודה הזאת אנחנו שונים מאחרים", אמר טיבי בהתייחסו לרע"מ ולמנסור עבאס.

בהמשך תקף טיבי את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, וטען כי הוא מהתל ביש עתיד ובגוש השינוי: "הם משחקים במגרש אחד בתוך החדרים, להקים ממשלה, ובוועדה המסדרת הם חוברים מדי פעם לליכוד נגד יש עתיד. יש לזה טעם לפגם, מה עוד שכל מה שקיבלו זה תפקיד של סגן יו״ר הכנסת. השם שלי הוצע, לא רציתי להיות חלק מהדיל הזה לכן ביקשתי למחוק את שמי. בעוד שבוע יהיה יו״ר אחר לוועדה המסדרת, מטעם יש עתיד, ואנחנו נקבל את הדברים בצורה יותר הגונה". 

"יש מרכיבים שונים של הרשימה המשותפת. שלושתנו מסכימים שצריך להביא השגים לציבור הערבי מצד אחד, ולבלום את סמוטריץ', בן גביר והאידולואגיה הזאת שההצהרה שלה זה לסלק את הערבים מצד שני. אני חושב שזה חשוב, הרשימה המשותפת היא זאת שהתוודה את הדרך בשנים האחרונות, להשפעה באמצעות מבחוץ או המנעות. נניח ולפיד יהיה ראש ממשלה, יהיה הסכם חתום עם לפיד על הצרכים, תוכנית פשיעה, כפרים לא מוכרים וכדומה. על זה דיברנו עם לפיד, זה היה על השולחן הצרכים האלו", המשיך טיבי.

"קווי יסוד של הממשלה צריכים להיות מקובלים על כל המרכיבים, ואני חושב שלא הגיעה העת לזה. לא יהיו קווי יסוד שמקובלים על כל מפלגה ערבית, אני בעצם רוצה לדבר על הרשימה המשותפת, לא רוצה לדבר על רע"מ. הם שונים מאיתנו, למשל שהם מנהלים משא ומתן ומגיעים להסכמים עם נתניהו והקואלציה של הליכוד והציונית הדתית, כמו שקרה בוועדה המסדרת. הם מנהלים משא ומתן עם בנט לפיד. אנחנו לא בקטע הזה", סיים טיבי את דבריו.