ח”כ עודד פורר, העומד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם ישראל ביתנו, העביר בימים האחרונים לעיון של שאר חברי גוש השינוי את מסמך הדרישות הקואליציוניות של מפלגתו. מהמסמך, שהגיע לידי “מעריב”, עולה כי במפלגתו של אביגדור ליברמן מתעקשים על העברת החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד, ללא הנחות וללא השלמות לראש הממשלה המכהן.

כמו כן, בישראל ביתנו מבהירים כי הם חולקים על גישתם של נפתלי בנט וגדעון סער, שנוטים להכניס לחוק את ההסתייגות שעתידה לאפשר לנתניהו להישאר בתפקיד ראש הממשלה לתקופה של כשנתיים.

חילוקי דעות נוספים בין ישראל ביתנו לתקווה חדשה וימינה נוגעים להצעת חוק אחרת, שלפיה חבר כנסת שיש נגדו כתב אישום לא יכול להקים ממשלה. בישראל ביתנו טוענים כי לא מדובר בחוק פרסונלי, אלא בנושא ערכי, ומתעקשים על העברת חוק זה במלואו.

בנוגע לנושאים בתחום דת ומדינה, בישראל ביתנו מאשימים את איילת שקד מימינה כמי שמנסה לטרפד את הקמת הממשלה של גוש השינוי.

אביגדור ליברמן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

“שקד הפכה למגן של המפלגות החרדיות. היא מנסה להציג את עצמה כמי שדואגת לאינטרסים של החרדים בתוך גוש השינוי”, טוען גורם במפלגה. “עושה רושם כי יש לשקד אמביציות מרחיקות לכת. אולי היא מתכננת להתמודד לראשות הממשלה, וכבר עכשיו מנסה לקרב אליה את החרדים שיתמכו בה בהמשך הדרך”.

לדברי אותו גורם, “הדרישה של שקד לשמור לחרדים את אופציית הכניסה לממשלת שינוי בעוד חודש, חודשיים או שלושה, להשאיר תפקידים פנויים עבורם ולא להעביר חקיקה שעלולה ‘להרגיז’ את יהדות התורה – כל זה לא סביר בעינינו. מי שמקווה להקים ממשלה ואז להביא אליה את החרדים, לא משנה אם זה יקרה בעוד חודש או בעוד שנה – שישכח מאיתנו. הצטרפות החרדים תשתק את הממשלה. הם סוס טרויאני, שיהרוס את ממשלת השינוי מבפנים”.

בתגובה לטענות נגדה, נמסרה תגובת ח"כ שקד: "מדינת ישראל מצויה בעיצומו של המשבר הפוליטי הגדול ביותר שידעה בעקבות שנאה וחרמות. ח״כ שקד עושה כל שביכולתה על מנת למנוע בחירות חמישיות ופועלת להקמת ממשלה מתפקדת ויציבה. מעבר לכך, לא נפרט על המו״מ המתנהל".