נמשכת המחלוקת בקרב רבני הציונות הדתית לגבי הקמת ממשלת ימין בתמיכת מפלגת רעם. הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות ומבכירי רבני הציונות הדתית, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והביע הסתייגות ממכתבו של הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם הקורא להקמת ממשלת ימין בראשותו של בנימין נתניהו בתמיכת מפלגת רע"ם.

"הרב שילת ואחרים כתבו על זה שאמונית הם חושבים שיש הזדמנות לפיוס היסטורי בין דתי והזדמנות לשתף את ערביי ישראל ודברים שקשורים למעמדם", אמר הרב פנדל. "אני לא מבין את זה, אני לא שם. אני חושב שזה לא המציאות של ערביי ישראל, יש לנו ויכוחים תהומיים, זה כמעט הזוי לשבת איתם. אני חושב שזו טעות פוליטית, הלכתית, אמונית, פרקטית - זה לא יביא יציבות". 

הרב פנדל התייחס גם לשאלה מה יקרה במצב של הקמת ממשלת ימין בתמיכת רעם און העברת המנדט לשמאל, ואמר כי "ברור שיש עדיפות שההגה יהיה בידי הימין. אני אעשה הכול בכוחנו, יש אופציה שלישית וזה מה שמגיע לנו".

בהמשך, עלה לשידור הרב יצחק שילת מראשי ישיבת ההסדר במעלה אדומים, שתומך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו ובתמיכת רע"ם, ואמר כי "הדברים האלה הם דברים זמניים, אנחנו נמצאים במצב בלתי נסבל מבחינה פוליטית שצריך לצאת ממנו, ולא להפקיר חלילה את כל הערכים האחרים בגלל הדבר הטכני הזה. אומרים שיש חששות ואני מבין את זה, אבל זה לא צעד בלתי הפיך, שסוגר אותנו לעולמים בכלוב, לתת את ההזדמנות לדבר הזה לקרות ואם זה לא יצלח יש תמיד דרך אחורה".

הרב שילת הוסיף כי "צריך לעשות את המעשה הזה עכשיו למרות שעקרונית יש פה מצב שהוא לא לכתחילה, מצב לא טוב אבל קידוש השם שייצא מזה, שהממשלה תצליח לתפקד ועם ישראל יחזור למצב שפוי ונורמלי הוא קידוש השם שמתגבר על חילול השם".

בסיום, התייחס שילת לגינוי של יו"ר רע"ם מנסור עבאס לפיגוע בשומרון. "צריך לאפשר אמון בסיסי במילים של בן אדם שעושה צעד נועז מבחינתו, צריך לאפשר ולא להיות תמיד חשדניים בצורה אובססיבית".