המגעים להרכבת הממשלה: יו"ר ימינה, נפתלי בנט, נועד הערב (שני) עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס במשכן הכנסת. כך פורסם בוואלה.

כמו כן, בכאן דווח הערב כי הרב חיים דרוקמן נפגש השבוע עם עבאס כתוצאה מלחצים בסביבת ראש הממשלה. לפי הפרסום, המפגש נערך בביתו של דרוקמן במרכז שפירא והם שוחחו במשך כשעתיים.

עם זאת, הפגישה נערכה טרם הודעת התמיכה של הרב מוקדם יותר ביו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. בסביבתו של דרוקמן אישרו את החשיפה וטענו כי הפגישה התקיימה לפני כשבועיים.

כזכור, בתום פגישה עם בכירי רבני הציונות הדתית, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' חזר היום על התנגדותו הנחרצת להקמת ממשלה בתמיכתה של מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, למרות מסע הלחצים הכבד שמופעל נגדו במטרה לשכנעו לשנות את עמדתו. בנוסף, הבהיר סמוטריץ' כי בניגוד לדיווחים, אין בכוונתו להתפטר מהכנסת במקרה בו תוקם ממשלה שכזו. 

הרב דרוקמן: "מגבה את סמוטריץ' בהתנגדותו לממשלה בתמיכת רע"מ" (צילום: באדיבות המפלגה)

בתום פגישה עם בכירי רבני הציונות הדתית, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' חזר היום (שני) על התנגדותו הנחרצת להקמת ממשלה בתמיכתה של מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, למרות מסע הלחצים הכבד שמופעל נגדו במטרה לשכנעו לשנות את עמדתו. בנוסף, הבהיר סמוטריץ' כי בניגוד לדיווחים, אין בכוונתו להתפטר מהכנסת במקרה בו תוקם ממשלה שכזו. 

בהודעה שפרסם הרב בסיום ההתייעצות הכריז כי הוא מעניק גיבוי מלא לסמוטריץ' בהתנגדותו להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ, וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד.

הדברים של דרוקמן מגיעים לאחר הודעתו המפתיעה של הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, אשר פרסם היום מכתב בו קרא להקמת ממשלת ימין בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בלבד, תוך שהוא נימק לפרטים את ההתרחשויות הפוליטיות האחרונות ורמז כי יש לסייע לנתניהו להקים ממשלה, בכל מחיר - גם בתמיכת מפלגת רע"ם.