מספר שעות לפקיעת המנדט: יו"ר רע"ם מנסור עבאס הודיע היום (שלישי) לליכוד כי הוא לא מתכוון להמליץ מראש על אף מועמד להרכבת הממשלה. "בתום הסבב נלך עם מי שיהיו לו הכי הרבה ממליצים", הוסיף עבאס.

נציין כי אם מנסור עבאס יצרף את המלצתו למועמד שיזכה לרוב קולות, משמעות האמירה היא: המנדט הולך לבנט, יחד עם הוועדה המסדרת שתמשיך לקדם את חוק הבחירה הישירה.

כאמור, המנדט שניתן לנתניהו להקמת ממשלה צפוי לפקוע היום בחצות ומוקדם יותר אף נמסר כי הליכוד פועלים להשיג את המלצתו על נפתלי בנט כמועמד להרכבת הממשלה.

בינתיים, בתוך הליכוד גובר הלחץ על נתניהו להודיע הלילה לנשיא כי הוא מתכוון להציג ממשלה לכנסת בכל מקרה, כאשר במקביל, נמשכת הביקורת על רה"מ במחנה הימין.

ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "אני רוצה בשלטון את נתניהו, אבל גם הוא לא איש מושלם. כשאנחנו ממליכים את רע"ם אנחנו נותנים כוח לתנועה האסלאמית. אנשי נתניהו פנו אלי ואמרתי להם שזו טעות לדיראון עולם". 

בן גביר הביע ביקורת גם נגד ראשי מפלגת ימינה ואמר כי, "אני לא משנה את עמדתי לגבי מנסור עבאס, בנט הוא הוא זה שצריך לשנות את העמדה שלו ולהפסיק לפזול שמאל, איילת והוא שכחו את הימין".

על אף הלחצים הכבירים, בציונות הדתית ממשיכים לשלול כל אפשרות להקמת ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס, ח"כ אורית סטרוק אמרה הבוקר בראיון לגל"צ כי "נעשה הכל כדי לסכל הקמת ממשלה עם עבאס, זה קץ הציונות. אני קוראת לחברינו בימינה לעשות את המעשה המתבקש, להכריע בעד ממשלה ימנית ולעשות מאמץ להביא את סער לממשלה כזו".