לאחר המכתב שהעביר אתמול ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, בו הביע הסתייגות מהצטרפות לממשלת "גוש השינוי", הבהיר הבוקר (חמישי) חבר הכנסת עמיחי שיקלי כי יצביע נגד הקמת הממשלה המתרקמת. "שלא תהיינה אי הבנות - אצביע נגד הקמת ממשלה עם המשותפת ומרצ", כתב שיקלי בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. 

בתוך כך, גורמים בימינה התרשמו כי ההתלבות של ח''כ ניר אורבך היא "אמיתית ומורכבת", אך הוא אינו מתכוון להצביע נגד הקמת "ממשלת שינוי". ההתלבטות עבורו היא בין לתת לבנט את ההזדמנות או להתפטר, כאשר ההחלטה טרם התקבלה.

אתמול, כאמור, הודיע שיקלי כי הוא מתנגד ל"ממשלה המסתמנת",  בשיתוף פעולה עם לפיד. הוא כתב כי "כמו רבים וטובים אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים, אני מאמין כי נכון יהיה להגביל כהונת ר"מ בישראל, וכי ריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים היא חיוניך לקיומה של דמוקרטיה בריאה. אך לא בכל מחיר!".

בתגובה, ימינה מסרה בהודעה לתקשורת כי הם "מכבדים את עמדת ח"כ שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".

כזכור, רק לפני שלושה ימים שיקלי הזים את הטענות לפיהם הוא מתנגד לממשלת שינוי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דמיון פורה יש במסדרונות הכנסת. אני עם נפתלי ומאחוריו במאמצים להקמת ממשלה. ממשלת ימין תחילה, אם זה לא מסתייע אז ממשלת אחדות. אנחנו אגרוף אחד".