במפלגת יהדות התורה סוערות הרוחות בעקבות מאמר שפורסם הבוקר (חמישי) ב"המודיע", ביטאון הבית של המפלגה החרדית, ובו קריאה לשקול ישיבה ממשלה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לאחר שקיבל אתמול את המנדט מהנשיא.

מחבר המאמר הכותב תחת שם העט "מ.שלום" כתב כי "הצעותיו של לפיד לכל סיעה וסיעה אשר יש סיכוי שיסכימו לתמוך בממשלה שלו יהיו בהחלט רבות עניין ואין ספק שהיהדות החרדית, אשר התייצבה בתוקף לטובת ממשלת נתניהו, תצורך לשקול היטב את צעדיה, בהנהגת מורי הדור שליט"א".

הוא גם ציין כי "כבר היו דברים מעולם שהסיעות החרדיות השתתפו בקואליציה בראשות אהוד ברק, למרות שהסיסמה שלו בבחירות הייתה 'עם אחד גיוס אחד'".

עוד הוא הדגיש במאמרו כי "לפיד יעשה הכל להקים ממשלה ולהעניק ויתורים רבי ערך ציבורי לשותפיו בקואליציה. שתיקותיו עם סגירת הקלפיות בבחירות האחרונות נגד הציבור החרדי היא אחת האותות לאן הוא שואף".

המאמר עורר את זעמו של השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) שמיהר לפרסם תגובה חריפה בה נאמר: "במענה לפניות כתבים יובהר, כי הדברים המצוטטים מהמאמר בעיתון המודיע (״האפשרויות לממשלת לפיד״) אינם מייצגים את עמדת אגודת ישראל, הפועלת אך ורק על פי קביעת מועצת גדולי התורה".

כזכור יהדות התורה הצטרפה אתמול לליכוד ולגוש הימין כשהמליצה לנשיא המדינה שלא להטיל את המנדט על בנט או לפיד אלא להחזיר את המנדט לכנסת.

ישיבת סיעת יהדות התורה בהשתתפות רה''מ נתניהו (צילום: סיעת יהדות התורה)
ישיבת סיעת יהדות התורה בהשתתפות רה''מ נתניהו (צילום: סיעת יהדות התורה)

למעריב נודע כי את המאמר שעורר סערה כתב מתיתיהו טננבוים, לשעבר עורך בעיתון שכותב כיום טורים אישיים תחת שם העט "מ.שלום". לדברי גורמים ביהדות התורה טננבוים נתן גם בעבר ביטוי לדעתו החריגה ללכת עם השמאל אך דעותיו נדחו והוא אף ננזף.

עוד ציינו כי ליצמן ידוע בעמדתו האישית החריפה נגד כל אפשרות של חיבור עם לפיד. לפני שנים אחדות ליצמן התפרץ במליאת הכנסת נגד הח"כ לשעבר אליעזר מנחם מוזס בעקבות שיחה שקיים עם לפיד. ליצמן גם הסתייג באחרונה מהיענותו של ח"כ משה גפני להיפגש לשיחה עם לפיד, לאחר הבחירות האחורונת.

מאמר המערכת של עיתון המודיע מהיום נכתב כי "לצערנו יש חלק לא קטן מקרב המיועדות להרכיב את הקואליציה המוזרה הזו, שאין בינם לבין האחרים שום הסכמה לבד מפגיעה ביסודות הדת".

"הם חלוקים בעניינים של בטחון, רק על פגיעה בדת הם מדברים בקול אחד שהוא מאוד לא ערב לאוזנים של יהודים שומרי מסורת בוודאי שלא לאוזניהם של שומרי תורה ומצוות. ממשלתם, אם תקום, תהיה מבוססת על תמיכה או הימנעות של הרשימה המשותפת ואולי גם של רע"מ, עוד רכיב שאינו מוסיף לתמימות דעים ולהומוגניות של ממשלה", נכתב בנוסף.

לבסוף נאמר במאמר המערכת כי "לא תוצאות בחירות אלו או אחרות יקבעו לנו תוצאות חיים. היהדות הנאמנה תישאר נאמנה לה' ולתורתו בכל עוז וכח, בכל מצב, בכל תרחיש ובכל תוצאה שהיא ואך שוא והבל הם מנת חלקם של אלו החושבים לפגוע בנו".