יממה לאחר שח"כ יאיר לפיד קיבל לידיו מנשיא המדינה את המנדט להרכבת ממשלה , חבר הכנסת ממרצ יאיר גולן, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וחשף כי הוא אינו תומך ברעיון ממשלת הרוטציה של לפיד ונפתלי בנט הרוקמת עור וגידים: "אני חושב שרה"מ צריך להיות יאיר לפיד, אני לא חושב שצריכה להיות פה רוטציה, זה מנהיג המפלגה הגדולה ביותר, במקרה הזה גדולה משמעותית מכל מפלגה אחרת. צריך לחלק את הקולות כיוון שזה באמת מן שילוב של לפחות 2 מפלגות ימין, 2 מפלגות מרכז ו-2 מפלגות שמאל. צריך לחלק את הדברים בצורה הגיונית והוגנת". 

גולן הוסיף ואמר כי "התביעה של בנט להיות ראש ממשלה ברוטציה, אין לה בסיס. זה לא צריך לקרות".  מאוחר יותר הוסיף גולן בראיון לרדיו קול ברמה כי הוא אינו פוסל את כניסת המפלגות החרדיות לממשלה: "יש סיטואציות שבהם כדי לייצב את הממשלה יהיה נכון להכניס מפלגה חרדית, אני לא פוסל אף אחד מלבד הליכוד בראשות נתניהו ומפלגת הציונות הדתית".

בהמשך התייחס חבר הכנסת ממרצ לניגודים האידאולוגים המסתמנים בממשלה ואמר כי "יש לנו את האידאולוגיה שלנו, אבל כדי להפסיק את שלטון נתניהו ולהתחיל את מסע התיקון אנחנו מוכנים לכול קואליציה שהיא". עוד אמר גולן כי "יש משא ומתן לא פשוט, אני מנחש שהוא לא ייקח ימים ספורים, צריך אורך רוח והרבה סבלנות. אני מקווה שכל השותפים יבינו את גודל הרגע". 

כמו כן, ח"כ גולן התייחס גם להסתייגותו של ח"כ עמיחי שיקלי מהממשלה המסתמנת ואמר כי "האיש עצמו לא מעניין אותי, הסנטימנט מבהיל. מה רואים פה? רואים גישה לאומנית קיצונית, שדרך אגב למרות שהיא קוראת לאחדות ישראל ולקירוב לבבות, היא הגורם הקיצוני ביותר שמאיים על אחדות ישראל. גישה משיחית בבסיס שלה, לאומנית, גזענית".

בנוסף לכך ועל פי כל התרחישים, הממשלה המסתמנת תצטרך את תמיכתן של המפלגות הערביות. "אם בל"ד תיתן תמיכה מבחוץ, אפשר להקים פה ממשלה", אמר. 

בסיום, סרב גולן להתייחס לדרישותיהם במשא ומתן ואמר כי "אני לא מנהל מו"מ קואליציוני דרך הרדיו, שכדי להקים את הקואליציה תיהיה חלוקה הוגנת של התיקים החשובים והתפקידים המשפיעים במרחב הציבורי".