חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה שוחח הערב (שבת) עם רינה מצליח ב'פגוש את העיתונות' והתייחס לסערה שיצר השבוע, לאחר שהודיע כי יסרב להצביע יחד עם ימינה, במידה ותועלה להצבעה הקמת ממשלה עם מפלגות השמאל.  

במהלך הראיון חשף שיקלי כי היו פניות מצד מפלגת הליכוד, עוד בטרם הודיע על החלטתו ברשת הטוויטר, אך "לא היו הצעות קונקרטיות על שריון למשל. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח איתי רק אחרי שהודעתי שאצביע נגד ממשלה עם מרצ".

לדבריו, הוא מבין שכעת נפתלי בנט ואיילת שקד, כמו יתר חבריו לסיעה, מרגישים פגועים מהחלטתו, אבל לא זו הייתה כוונתו: "המוטיבציה שלי הייתה בעד הקמת ממשלה עם נתניהו, לא לפגוע בהם". כאשר נשאל מדוע ממשלת ימין בתמיכת רע''מ היא לגיטימית, בעוד ממשלה עם מרצ אינה, השיב כי "החברה הערבית היום עוברת תהליכי עומק מאוד משמעותיים, אני לא בטוח שמנסור עבאס שם על מלא, אך מרצ ודומותיה מטילות חרם על למעלה ממיליון מצביעי המפלגה הגדולה במחנה הלאומי".

מנסור עבאס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מנסור עבאס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"שתי הממשלות המוצעות הן לא טובות בעיניי, אך כשזה נוגע לאוריינטציה הכללית של המפלגה, היא צריכה לשמר את הקו שהציגה בבחירות. הציבור הישראלי נמצא במסות קריטיות בימין ובמרכז. אני לא מוכן לקבל חרם על למעלה ממיליון מצביעים במחנה שלי", הוסיף חבר הכנסת.

כאשר מצליח שאלה מדוע שיקלי מעוניין לחבור רק לאדם שדרך על יו''ר ימינה, במקום לתמוך בו, שיקלי אמר: "היחס של נתניהו לבנט לא היה לגיטימי. היחס שלו לימינה לא היה הוגן ולא היה לגיטימי שנתניהו הרכיב ממשלה בלי בנט. הוא גם לא פעל בחוכמה כשחיזק את הציונות הדתית. אבל בסוף, אני עדיין מאמין שצריכה להיות רוטציה בין נתניהו לבנט".