יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס לדיווחים בהם הביעו גורמים בגוש השינוי ביקורת על יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ואמר כי "בניגוד לכל השמועות וההשמצות מרב מיכאלי היא כוח מרכזי וחיובי מאוד בהקמת ממשלת האחדות ופועלת איתנו בתיאום מלא ובאחריות. מצפה כבר לעבוד איתה בממשלה". בין היתר טענו הגורמים בגוש כי "מיכאלי קרובה להפיל את הרכבת ממשלת האחדות". לדבריהם, היא דורשת עבור מפלגתה שני תיקים בכירים ואת ראשות ודעת הכספים. 

עוד הוסיפו כי מיכאלי הבירה לבנט בפגישתם ביום שישי האחרון מה הן דרישותיה, בדגש על הנושאים האידאולוגיים. "היום צפויה פגישה בין צוותי המו"מ, לא מופרך להעריך שהערב נחזה או בהתקפלות מפוארת של גוש השינוי כלפי מיכאלי או לחלופין בדיווח על פיצוץ במגעים", אמרו הגורמים בגוש. 

במפלגת העבודה מסרו קודם לכך בתגובה לדיווחים: "מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מחויבת לממשלת השינוי ואנחנו נעשה הכל כדי שהיא תקום, ובתוכה, נעשה הכל כדי שהמדיניות שלה תשקף את ערכי מפלגת העבודה ואת מה שאזרחיות ואזרחי ישראל כל כך זקוקים לו".

בנוסף לכך, יאיר לפיד הכחיש גם את הדיווחים ולפיהם סוכם בינו לבין ח"כ נפתלי בנט כי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, ימונה ליועץ המשפטי לממשלה בממשלת בנט-לפיד ואמר כי "אין שום סיכום בעניין שי ניצן, שמו בכלל לא עלה במו"מ. ביבי כרגיל משקר במצח נחושה. בושה."