על פי הדיווחים, המשא ומתן בין מפלגות "גוש השינוי" קרוב לסיומו, כשככל הנראה תהיה הסכמה על קווי היסוד של הממשלה. מה שנשאר, כמו תמיד, הוא חלוקת התיקים בין המפלגות השונות כדי שכל הצדדים יהיו מרוצים. פנינו אליכם הגולשים בשאלה מי צריך לכהן בתיקים הבכירים בנוגע אליהם יש סימני שאלה - תיק הביטחון, תיק המשפטים ותיק החינוך. 

יותר מ-7,500 גולשים וגולשות השתתפו במשאל מעריב. בנוגע לתיק הביטחון, אתם הגולשים קבעתם באופן נחרץ כי שר הביטחון הנוכחי, בני גנץ, הוא זה שצריך להמשיך ולכהן בתפקיד גם בממשלת האחדות, במידה ותוקם. 88.8% מהגולשים קבעו כי גנץ צריך לקבל את התיק, לעומת 11.2% בלבד שהצביעו עבור גדעון סער, שהוזכר גם הוא בהקשר של התיק הבכיר. 

בגזרת תיק המשפטים המצב קצת יותר צמוד, אך גם במשרד החשוב הזה, שרק לאחרונה עורר סערה משל עצמו, יש מבחינתכם מנצח ברור. 56.9% מהעונים בחרו בגדעון סער, 23.2% הצביעו עבור יו"ר העבודה מרב מיכאלי לתפקיד ורק 19.9% הצביעו עבור שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. 

בשאלה מי צריך לזכות בתיק החינוך נערך קרב בין יו"ר מרצ ניצן הורוביץ לבכירת מפלגתו של גדעון סער, יפעת שאשא ביטון. אתם הגולשים קבעתם כי הראויה יותר לתפקיד היא אשת "תקווה חדשה" עם 60.7%, לעומת 39.3% שהצביעו עבור יו"ר מרצ.  

בני גנץ בסיור בצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ בסיור בצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גדעון סער (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
גדעון סער (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


יפעת שאשא-ביטון (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יפעת שאשא-ביטון (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


נכון לעכשיו ידוע שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה החליפי ושר החוץ ואביגדור ליברמן ככל הנראה יהיה שר האוצר. השאלה הגדולה היא לגבי התיקים הבכירים האחרים - הביטחון, החינוך והמשפטים.   

על פי הדיווח של בן כספית מסוף השבוע, בנט וגדעון סער רוצים שהאחרון יהיה שר הביטחון, כדי שהריבון הרשמי בשטחים יהיה מישהו מהימין. אלא שבני גנץ מעוניין להשיאר בתפקידו וצריך לשמור על כחול לבן מרוצים, ולכן הוא כנראה יישאר אצלו. 

תיק המשפטים הוא הבעייתי ביותר. מצד אחד איילת שקד רוצה לחזור למשרד שבו כיהנה בעבר, אבל אם גנץ יהיה בביטחון, סער יצטרף לקבל תפקיד בכיר, וזה המשרד הגדול האחרון שנשאר. גם מרב מיכאלי הייתה שמחה לקבל את התפקיד אולם כנראה תצטרף להסתפק במשרד הפנים. 

המשרד הבכיר האחרון שעוד לא ברוטר מה יעלה בגורלו הוא משרד החינוך. מצד אחד, סער הבטיח אותו ליפעת שאשא ביטון. מצד שני, גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ רוצה תפקיד בכיר והיה שמח להיות שר החינוך.