המגעים להרכבת הממשלה: למרות שהמנדט עדיין אצל יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר מקיים מגעים להרכבת ממשלה משלו, עם לא אחר משר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ. כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

לפי הפרסום, גנץ ימונה לראש ממשלה וימשיך לכהן כשר הביטחון למשך תקופה של שנה וחצי, בעוד ראש הממשלה יכהן כשר החוץ, יקבל עליו את תואר "ראש הממשלה החליפי", שיקנה לו המשך מגורים במעון רה"מ בבלפור.

עוד דווח כי, נתניהו ייאות לממשלה שכזו אך ורק אם כלו כל הקיצים מבחינתו, כלומר שאין לו סיכוי לנצח באמצעות בחירות אישיות, על כל המשתמע מכך. מנגד, בצד השני נראה כי הדבר ייעשה רק בתום פקיעת מנדטו של לפיד. 

עם זאת, המחלוקות ניטשת בנוגע לפריטטיות הממשלה ובנושא המינויים המשפטיים. הפעם, בניגוד לכניסתו של גנץ לממשלה, מפלגת "כחול לבן" שבראשותה עומד גנץ מונה רק שמונה ח"כים, ונתניהו "לא מוכן לשמוע" על מודל שכזה. למרות ההתנגדות, ייתכן ויוטל וטו בנושאים מסוימים.

שני הצדדים הכחישו נמרצות את הידיעה. מלשכת רה"מ נמסר כי "הפרטים אינם נכונים", וכחול לבן הבהירו: "גם אם נתניהו יציע את הירח לגנץ, הוא לא ילך איתו".

לאחר מכן, כחול לבן הוציאה ציוץ הבהרה בטוויטר, בו כתבה כי "גם שקר וספינים אובססיביים שיחזרו עליהם אלף פעם לא יהפכו לאמת. גנץ התחייב ומחויב לגוש השינוי. אין משא ומתן, יש מערכה צבאית אותה מנהל גנץ באחריות, זה לא הזמן לפוליטיקה".