היועץ האסטרטגי משה דבי שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM וניתח את המצב הפוליטי בישראל, כאשר ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד הולך ואוזל הזמן להרכיב ממשלה. היועץ העריך כי ישראל תיגרר לבחירות חמישיות ואמר: "נפתלי בנט כנראה יהיה מי שישלם את המחיר הגבוה ביותר, בספק גדול שהוא יעבור את אחוז החסימה".

לדבריו, יו"ר ימינה נמצא כעת במצב בו הוא חושש מבחירות נוספות: "הסבב הרביעי הראה שהוא לא מנהיג הימין, כי הם לא הצביעו לו. חצי מהקולות שלו הגיעו מהציונות הדתית וחצי מגוש המרכז. הבייס שלו הלך עם בצלאל סמוטריץ'. הייתה לו הזדמנות להיות ראש ממשלה אבל הוא החמיץ וויתר, זה מזכיר את הטעות שבני גנץ עשה".

דבי הסביר כי גם מצבה של חברת הכנסת איילת שקד לא מבטיח, במיוחד אם בכוונתה לשוב לליכוד. "הם לא יקבלו אותה בזרועות פתוחות. מירי רגב תעמוד על הבריקדות ולא תיתן לה להיכנס לליכוד. אני לא רואה את זה קורה. למה שישראל כ"ץ ונירק ברקת יגידו לה להיכנס למפלגה ולהתחרות איתם על ההנהגה? הם כולם רוצים את המלוכה ורואים את עצמם כיורשים של בנימין נתניהו".

היועץ האסטרטגי טען כי האופציה הריאלית ביותר למניעת סבב בחירות נוסף, טמונה דווקא בשיתוף פעולה בין נתניהו וגנץ. לטענתו, אם ראש הממשלה יאפשר ליו"ר כחול לבן להיות ראשון ברוטציה, "כבר עכשיו ולא לחכות לנובמבר, זו האפשרות שיכולה לגרום לגנץ לשנות את ההבטחה שלו לבוחר. כדי להרכיב ממשלה צריך שמשהו ישתנה, והשינוי חייב להיות מהותי, ולא שינוי קטן. האפשרות שלא נלך לבחירות חמישיות קיימת, אבל באחוזים מאוד נמוכים".

לסיום, הוא התייחס גם ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ואמר עליו כי הוא "דמות המפתח במצב הנוכחי. מצבו טוב משל בנט והוא ישרוד כנראה מערכת בחירות נוספת. במערכת הבחירות הבאה נוכל, כנראה, לראות הרבה איחודים, חלקם מוזרים. יכול להיות איחוד בין תקווה חדשה וכחול לבן,  או איחוד בין גנץ ללפיד, גם אם זה נשמע מופרך ולא הגיוני. גם בנט יכול לחבור לסער, שזה חיבור יותר טבעי".