חברת הכנסת איילת שקד, ממפלגת ימינה, הגיבה הערב (רביעי) להאשמות האחרונות שהופנו כלפיה מצידו של יו"ר הציונות הדתית, ח''כ בצלאל סמוטריץ'' ואמרה כי הוא "עמד פה ושיקר, הוא מוביל לבחירות חמישיות".

ח'ברת הכנסת פתחה את דבריה ואמרה כי "במשך שנתיים וחצי מדינת ישראל מצויה בכאוס, העדר הנהגה, חולשה פנימית. גם אויבנו מריחים את הכאוס ומרימים ראש לכן ימינה לקחה על עצמה את המשימה לחילוץ ישראל מהכאוס באמצעות הקמת ממשלה, אנחנו פועלים בכל כוחנו להקים ממשלה ועל כך אנחנו משלמים מחיר כבד. בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה סמוטריץ' שורף את האמסים בקמפיין פוליטי, הוא מבין שהוא יהיה האשם על כשלון ממשלת הימין ולכן הוא יורה לכל הכיוונים".

איילת שקד בהצהרה לתקשורת (צילום: מרק ישראל סלם)
איילת שקד בהצהרה לתקשורת (צילום: מרק ישראל סלם)

"לפני שעתיים הוא עמד כאן ושיקר לעם ישראל בפנים. לפני שבועיים, בעיצומה של המלחמה, הופסקו לחלוטין המגעים להקמת ממשלת שינוי ומאז לא היה שום מגע להקמת ממשלה כזו ממפלגת ימינה, גם כאן סמוטריץ' שיקר בנצח נחושה", המשיכה שקד.

"בהזדמנות זו אני קוראת לגדעון סער - גלה אחריות ותצטרף לממשלת ימין. סמוטריץ'' התחייב שיש לו ח"כים נוספים שיצטרפו לממשלת ימין, גם כאן הוא שיקר. אני שואלת אותו: עברו כבר 14 יום מאז שהורדנו את ממשלת השינוי: איפה שני הח״כים שהבטחת? אתמל בפגישה שאני יזמתי, אמרתי שיתכבד ויערוב להקמת ממשלה כי אנחנו לא רוצים לקחת את המדינה לבחירות, זאת אומרת שאם יתברר שאין ח"כים שמצטרפים, סמוטריץ' יתחייב להשביע ממשלת 59 כפי שהציע נתניהו ואז תוקם ממשלת ימין, אמרתי לו שאם תהיה התחייבות לכך אנחנו חותמים. הוא ברח ואז יצאה הודעה שקרית לציבור".

שקד הוסיפה בדבריה לסער כי "הרבה מאד פוליטיקאים מתבצרים בהבטחות הבחירות שלהם ומונעים הקמת ממשלה, הכי קל להתבצר מאחורי הבטחת הבחירות, למנוע הקמת ממשלה ולדרדר את המדינה לעוד ועוד בחירות. הרבה יותר קשה זה לנסות להתגמש ולשלם מחירים למען הקמת ממשלה. דברים כאלו הובילו לחורבן בית שני. אנחנו פועלים לחיזוק הבית השלישי שלנו, לחיזוק מדינת ישראל".

איילת שקד בהצהרה לתקשורת (צילום: מרק ישראל סלם)
איילת שקד בהצהרה לתקשורת (צילום: מרק ישראל סלם)

מוקדם יותר היום טען סמוטריץ'' כי שקד ושותפה הפוליטי נפתלי בנט ביצעו "תרגיל הונאה" לבוחרי הימין וחברו ל"גוש השינוי", זאת למרות שיצרו מצג שווא לפיו ממשלה זו ירדה מהפרק.

עוד אמר יו"ר הציונות הדתית: "הם חיכו בסבלנות לסיום המבצע כדי שנשכח, בנט ושקד אמרו לא פעם אחת שהם לא יקימו ממשלת שמאל משום מצב. אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שבכוונתם לחבור לערבים לממשלת שמאל, אמש פנו אליי שאצטרף. אני לעולם לא אמכור את ערכיי. כל עוד ממשלת שמאל על השולחן אין שום סיכוי להקים ממשלה טובה לישראל, ממשלה לאומית".