ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שישי) בחריפות בוטה את יו"ר ממשלת ימינה, נפתלי בנט, ואת שותפתו הפוליטית, חברת הכנסת איילת שקד. זאת, על רקע "ריצתם לממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד" וסירובם לטענתו להקים ממשלה יחד עמו. 

נתניהו פתח את דבריו בשיתוף ההסכמות שהושגו אמש, לטעתנו, בין ימינה לליכוד שאותם בנט דחה: "אתמול בלילה הגענו לסיכום עם ימינה. ההסכם כלל סעיפים מרחיקי לכת, הלכנו לקראתם בדברים שהם ממש תקדימיים הכל במטרה למנוע ממשלת שמאל. אבל אני רוצה להגיד לכם שלתדהמתי נפתלי בנט לא מוכן לחתום על זה והוא רץ לשמאל".

"רק עכשיו יצאנו ממלחמה, ממערכה צבאית, והיה ברור תוך כדי שאי אפשר להילחם בחמאס מתוך ממשלת שמאל, אי אפשר להילחם בפורעים בתוך הארץ עם ממשלת שמאל, אי אפשר להגן על צה"ל מהעמדה לדין בהאג מתוך ממשלת שמאל", המשיך ראש הממשלה. 

נתניהו תמה "אם באמת או בכלל בהצגה נפתלי ואיילת אמרו תוך כדי המערכה כי 'ברור, עכשיו ממשלת שמאל ירדה מעל הפרק'. מה קרה? עברו כמה ימים? משהו השתנה? ברור שלא. או שזו הייהתה הצגה או שאין להם שום עקרונות והם רצים ריצת אמוק לעבר ממשלת שמאל"

"אולי אנשים יגלו את האומץ, תעמדו על העקרונות! נקים ממשלה!", זעק רה"מ לעבר חברי ימינה. "תוכיחו שאתם לא כופרים בכל ההבטחות שנתתם, לא ללכת עם השמאל ולפיד, איך שיניתם את זה?!  זו אזעקת אמת. הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו!"

איילת שקד, נפתלי בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
איילת שקד, נפתלי בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בתוך כך, מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ממשיכה בסגירת ההסכמים הקואליציוניים עם שותפותיהן הפוליטיות. כזכור, מוקדם יותר היום, יחד עם מפלגת "העבודה" בראשותה של מרב מיכאלי, השתיים הודיעו כי הן הגיעו להסכם קואליציוני על עיקרי קווי היסוד.

בין היתר הסכימו ראשי המפלגות כי מיכאלי תמונה לחברה בוועדה למינוי שופטים, וכי מפלגתה תקבל את תיקי התחבורה, ביטחון הפנים והתפוצות.

בנוסף הסכימו השתיים כי "העבודה" תקבל את ראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וכי יהיו לה שני נציגים בקבינט המדיני-בטחוני. כמו כן הוחלט כי במשרד התפוצות שבראשות המפלגה יוקם אגף ליהדות מתחדשת.