בניסיון נוסף למנוע ממשלת שינוי שתדיח אותו מתפקידו, גורמים בליכוד מסרו היום (שישי) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, תשובה חיובית בנוגע להצעתו, שאותה סער בעצמו הניח על השולחן לפני יותר משבוע, במסגרתה הוא יכהן ראשון ברוטציה ותוגבל כהונת ראש הממשלה.

תחילה נתניהו סירב להצעה זו, אך כעת, כאמור, לפי אותם גורמים, ניכר כי שינה את תשובתו. עם זאת, הוא טרם קיבל תשובה חיובית מטעמו של סער.

מוקדם יותר, המשיך רה"מ בקו התקיף שלו נגד יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ושותפתו הפוליטית, איילת שקד, באומרו כי הם "רצים ריצת אמוק לעבר ממשלת שמאל מסוכנת. תתעשתו!". 

הצעתו הנוכחית של נתניהו מגיעה על רקע מאמציו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להקמת הממשלה. כזכור, מפלגתו של לפיד הגיעה לסיכומים עם מפלגות ישראל ביתנו והעבודה. בנוסף, סוכמו הסעיפים בהסכם הקואליציוני גם עם מפגלת מרצ וחלה התקדמות במו"מ עם מפלגת תקווה חדשה. 

כמו כן, אמש אישרה מפלגת ימינה כי יושב הראש שלה, נפתלי בנט, נפגש אתמול הן עם לפיד והן עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

לפי הסעיפים הקואליציוניים שכבר סוכמו עם לפיד, יו"ר העבודה מרב מיכאלי תמונה לחברה בוועדה למינוי שופטים, וכי מפלגתה תקבל את תיקי התחבורה, ביטחון הפנים והתפוצות. אביגדור ליברמן ישמש כשר האוצר, כאשר המפלגה תקבל לידה גם את ראשות ועדת הכספים ושני תפקידי שר נוספים, שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל.