המגעים להרכבת הממשלה: יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הודיע ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בפגישתם אתמול כי הוא נעתר להצעתו להקים "ממשלת שינוי", ואם יושגו הסכמות, היא תושבע בעוד 10 ימים. כך דווח הערב (שישי) בחדשות 12. 

לפי ההסכם שעליו יכריזו השניים לפי הדיווח במוצאי שבת או בראשון, בנט יכהן כראש ממשלה ראשון עד שנת 2023, ולאחר מכן לפיד עד שנת 2025. עם זאת, הובהר כי איילת שקד "מתלהבת" פחות להקים ממשלה שכזו עם לפיד, וניכר כי היא תכריע את הכף.

כזכור, מפלגתו של לפיד הגיעה לסיכומים עם מפלגות ישראל ביתנו והעבודה. בנוסף, סוכמו הסעיפים בהסכם הקואליציוני גם עם מפגלת מרצ וחלה התקדמות במו"מ עם מפלגת תקווה חדשה.

מוקדם יותר, המשיך רה"מ בקו התקיף שלו נגד יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ושותפתו הפוליטית, איילת שקד, באומרו כי הם "רצים ריצת אמוק לעבר ממשלת שמאל מסוכנת. תתעשתו!".

נתניהו תוקף את בנט ושקד. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של בנימין נתניהו

בתוך כך, בניסיון נוסף למנוע ממשלת שינוי שתדיח אותו מתפקידו, גורמים בליכוד מסרו היום כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, תשובה חיובית בנוגע להצעתו, שאותה סער בעצמו הניח על השולחן לפני יותר משבוע, במסגרתה הוא יכהן ראשון ברוטציה ותוגבל כהונת ראש הממשלה.

תחילה נתניהו סירב להצעה זו, אך כעת, כאמור, לפי אותם גורמים, ניכר כי שינה את תשובתו. עם זאת, הוא טרם קיבל תשובה חיובית מטעמו של סער.