ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את יו"ר יו"ר ימינה נפתלי בנט בתגובה להחלטתו להקים "ממשלת שינוי": "לצערי, הוא שוב מוליך שולל את הציבור. אותם שקרים, אותן סיסמאות חלולות ונבובות על מי שנותן את ידו לשנאה ולפילוג. וגם מי שמחולל את הונאת המאה".
 
"יום לפני הבחירות, בנט חתם על מסמך בשידור חי בו אמר 'לא אהפוך את יאיר לפיד לראש הממשלה, לא ברוטציה ולא בשום דבר אחר כי אני איש ימין ואצלי לערכים יש משקל'. נפתלי, לערכים שלך אין אפילו משקל נוצה. אין אדם אחד בארץ שהיה מצביע עבורך אם היה יודע מה אתה עומד לעשות", המשיך בקו התקיף שלו.

ראש הממשלה הבהיר בצורה שלא יכולה להשתמע לשתי פנים כי יש ביכולתו להרכיב ממשלה בראשותו: "אנחנו מדברים עם ח"כים שיכולים להשלים לנו 61 תומכים ויותר. הם אומרים לנו אם בנט יצטרף אליכם, אנחנו גם נצטרף ומיד בתום המנדט של לפיד, הם מוסיפים, אנחנו מצהירים לכם. אם לא תקום ממשלת שמאל - נקים ממשלת ימין, ולא יהיו בחירות".

"בנט אומר - 'אסור שתהיינה בחירות'. הוא אומר את זה לא כי אכפת לו מהמדינה או מהבוחרים שלו, הוא לא רוצה בחירות כי הוא יודע שבבחירות הללו הוא יימחק. הוא הפר את כל ההבטחות שלו", הוסיף נתניהו את דעתו הפוליטית על מהלכי יו"ר ימינה.

נתניהו קרא "לחברות וחברים מהימין, לאלו שיש להם מצפון ודרך, אל תקימו ממשלת שמאל. ממשלה כזו היא סכנה לביטחון ישראל ולמדינה. תחשבו מה זה יעשה להרתעה הישראלית, איך נראה בעיניי אויבינו. מה יעשו באיראן ובעזה, מה יאמרו במסדרות הממשל בוושינגטון. לפיד? זנדברג? הם יעמדו בפני איראן? הרי הם תומכים בגרעין. הם ילחמו בחמאס? הרי הם תומכים בעזה".

יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

עוד הוא אמר: "מרב מיכאלי בכלל קראה לא לשלוח חיילים לצבא. מי יסלול כבישים ביהודה ושומרון? מיכאלי? זו בדיחה. הנה עוד הונאה מגוחכת. הם קוראים לממשלת השמאל ממשל אחדות. זו ממשלה עם ארבעים מנדטים של שמאל ושמאל קשה, עם עלה תאנה קטן של מפלגות ימין שהעבירו את זה לשמאל ולזה הם קוראים ממשלת אחדות".

נתניהו התייחס להחלטת בנט בעת מבצע "שומר החומות" כי לא ילך לממשלת השינוי, ואמר: "כשהוא הוריד את ממשלת השמאל מעל לפרק, האם אז לא הייתה סכנת בחירות? היא הייתה קיימת אז בדיוק באותה מידה. מה השתנה? התשובה, כלום".

"עכשיו מתברר שמה שבנט אמר תוך כדי מערכת הבחירות ותוך כדי מערכת הלחימה אלה היו דברי סרק שנועדו לרמות את בוחרי הימין ולקחת את הקולות ולהעביר אותם שמאלה. אני אומר לכם הערב את האמת: במקום להקים ממשלת שמאל למדינה ישראל, מיד אחרי המנדט של לפיד, אפשר להקים ממשלת ימין טובה", הוסיף.

ראש הממשלה קשר בין מהלכי "גוש השינוי" לבין מהלכיה של מדינות לא דמוקרטיות כגון סוריה ואיראן, והמשיך לתקוף אותה: "הם קוראים לזה דמוקרטיה, הם כל כך דמוקרטים שרוצים להעביר חוקים פרסונליים. אנחנו רואים את זה אצל אסד, גם באיראן - חוקים ללא אחדות, ללא ריפוי. זו ממשלה אופורטוניסטית, ממשלת כניעה, הונאה, ריפיון. אסור להקים ממשלה כזו".