יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העביר היום (שני) מסר חריף ליו"ר כחול לבן בני גנץ בפתח ישיבת סיעתו, ואמר כי "מבחינתנו באמת הדבר הכי חשוב להקים קואליציה המבוססת על גוש השינוי במהירות האפשרית. לכן כשאני שומע שמישהו פתאום מנהל מלחמת קודש על משרד החקלאות אני שואל את עצמי האם זה רק תירוץ האם מישהו בונה לעצמו אליבי מראש?".

"קיבלנו פחות שרים ממפלגות יותר קטנות מאיתנו ואנחנו שלמים עם זה כדי לזרז את התהליך. אני קורא לו תהליך היסטורי להקים קואליציה מקיר לקיר, ממשלת אחדות ממשלת או שינוי, איך שתרצו. תראו איזה דרישות ומה הסכמנו שיקבלו אחרים ולא התערבנו לאף מפלגה בניהול מו"מ, לא נרשה שיתערבו בסיכומים שלנו שהם הרבה יותר צנועים מכל מפלגה אחרת", הוסיף ליברמן.

מפלגת כחול לבן הכחישה מיד את דבריו של חבר הכנסת והבהירה כי "אנחנו מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. כחול לבן היא הראשונה להבין את הנחיצות בהחלפת השלטון לאחר שהניחה את התשתית לכך. ממליצים לכולם לנהל את המו"מ בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות".

מוקדם יותר הבוקר, בכנס לשכת עורכי הדין אמר  יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ התייחס להתקדמות בניסיון ההקמה של ממשלת אחדות והדגיש כי "מבחינתנו אין שינוי. הכל מונח על השולחן, כל תפקידי השרים כבר ידועים. אנו נמצאים, כך אני מקווה, ערב הקמת ממשלה חדשה".

הוא הוסיף עוד כי "הממשלה תיבנה עם שונות פוליטית, אבל עם מכנה משותף בסיסי של רצון באחדות ואחריות חברתית. המחלוקות האידאולוגיות הרבות בחברה הישראלית לא נעלמו ולא ייעלמו, אך הגענו לשעת מבחן שבה עובדת מחלוקת אחת מעל כולם".

בני גנץ ויו''ר לשכת עורכי הדין (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)
בני גנץ ויו''ר לשכת עורכי הדין (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)

כאמור, אתמול, שלושה ימים בלבד לפקיעת המנדט שניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכבת הממשלה, הודיע בנט כי הוא בוחר בממשלת השינוי ואמר בהצהרה לתקשורת: "אפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית עם ידידי יאיר לפיד". 

"כדי שהממשלה תצליח נצטרך כולנו, כל השותפים, לגלות איפוק. אף אחד לא יתבקש לוותר על האידיאולוגיה שלו, אבל נתמקד במה שאפשר לעשות, במקום לריב על מה שאי-אפשר. זאת ממשלה שלא תהיה נגד אף מגזר, ואף קבוצה. היא תהיה רק בעד. ממשלת בעד. שרים שאכפת להם, שפשוט מנהלים את המדינה, איש איש בתחומו", אמר.