יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו כי "גם עתה אין עדיין ודאות בממשלה שתקום. אך אנחנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו לכך. צריך לנתח את מהות הדברים, איך יראו במבחן המציאות. התייעצתי עם חברי והגעתי למסקנה שנכון לפעול למיצוי הסיכוי לשינוי.

"היכולת להתמיד ולזכור מהו היעד חשובה כדי לדעת לעמוד מול פיתויים ולחצים", בהתייחסו להצעות הרבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "משמעות ההצעה שקיבלנו, גם אם הייתה מתממשת, היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כרה"מ ועת שיכהן כראש ממשלה חליפי. מנחם בגין, מורנו ורבנו, אמר: 'שלטון ממושך לא יכול לא להיות מושחת'".

"אתמול התקיים משא ומתן מ-12:00 בצהריים ועד 03:00 לפנות בוקר, היום אנחנו ממשיכים במאמצים. זה כמובן לא מסייע לפרט בפומבי את תוכן הדיונים אבל אני אומר שאנחנו עוסקים בנושאי תוכן חשובים עליהם דיברנו במערכת הבחירות: חינוך, משפט, נושאים חברתיים, רפורמת בכל בתחומים הללו, אלו הנושאים החשובים באמת לכל אחד מאזרחי ישראל ולאיכות חייהם", סיכם.

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד דיבר בפתח ישיבת סיעתו, והתייחס להסתה שקיימת לדבריו נגד פוליטיקאים ועיתונאים, ואמר כי "בנט הגדיר מטרה לממשלה הבאה. הוא אמר: 'להחזיר את האנחנו'. זה נכון לא רק ברמה הערכית, אלא גם ברמה הקיומית".

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

"מדינה מפולגת ואלימה לא תתמודד טוב לא עם האיראנים ולא עם הכלכלה. הנהגה שמסיתה אותנו אחד נגד השני, פוגעת ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שניצבים בפנינו. נאום נתניהו היה מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו", הוסיף.

"בדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שאנחנו מנסים להקים. ממשלה שבה יושבים יחד אנשי ימין, שמאל ומרכז ואומרים לאזרחי ישראל: אנחנו יודעים לעבוד יחד, אנחנו לא שונאים אחד את השני", סיכם לפיד.

מפלגת הליכוד הגיבה בחריפות לדברי סער, ואזכרה גם את יו"ר ימינה: "השמאל לא הצליח לחזור לשלטון במשך שני עשורים, ואז הגיעו בנט וגדעון. הרבה מילים גבוהות לא יוכלו להסתיר את האמת הפשוטה שגדעון ובנט מנסים להחביא: אפשר להקים ממשלת ימין תוך זמן קצר, במקום לדהור לממשלת שמאל מסוכנת. עוד לא מאוחר מדיי להתעשת".

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, אמרה שהיא שמעה את השם שלה "הרבה מאוד פעמים אמש בנאום של נתניהו, ואחר כך ראיתי את השלטים הדוחים עם מילים מסוכנות מאוד של הסתה ושנאה, שמזכירות לנו זמנים חשוכים. פניתי הבוקר למפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד כל מי שתלו את השלטים עם המילים המסוכנות האלו. מפלגת העבודה מחויבת להחלפת נתניהו".

כאמור, ישיבות הסיעה של גוש השינוי התקיימו על רקע ההתפתחויות האחרונות בגזרה הפוליטית, ויומיים לפני תום המנדט אותו קיבל יאיר לפיד, כשבתומו הוא צפוי להודיע כי עלה בידו להרכיב ממשלה.