שלמה הר נוי, לשעבר מפקד היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לקריאות להסתה ואלימות כנגד חברי כנסת, ביניהם על תמר זנדברג (מרצ) שנאלצה לעזוב את ביתה יחד עם משפחתה בעקבות גל איומים על חייהם. הוא אמר כי "אני מפריד בין מה שקרה עם רבין לבין מה שאנחנו רואים היום, אבל זה נכון שמאז עלתה רמת ההסתה ברשת. היום רמת האלימות הרבה יותר דרמטית".

"אני צופה שבשעות הקרובות או בימים האחרונים, מרגע שתהיה הכרזה על הממשלה,  תוגבר האבטחה על בנט. כמובן שפיגוע בבנט עלה דרמטית ברמת האטרקטיביות, אבל השב"כ כפוף להחלטות הממשלה. חברי הכנסת הם באחריות הממשלה ולא השב"כ", המשיך. 

"אני מפריד בין מה שקרה עם רבין לבין מה שאנחנו רואים היום, אבל זה נכון שמאז עלתה רמת ההסתה ברשת. היום רמת האלימות הרבה יותר דרמטית. אני צופה שבשעות הקרובות או בימים האחרונים, מרגע שתהיה הכרזה על הממשלה, בנט יהפוך להיות איש מובטח. ברמת האטרקטיביות, כמובן שפיגוע לבנט עלתה דרמטית, אבל השב"כ כפוף להחלטות הממשלה. חברי הכנסת הם באחריות הממשלה ולא השב"כ". 

מוקדם יותר היום, חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) שוחח עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על המגעים המתקדמים להקמת הממשלה וגינה בחריפות את ההסתה כלפי חברת מפלגתו ח"כ תמר זנדברג, שנאלצה לעזוב את ביתה בשל איומים על חייה. 

"24 שעות הן הרבה זמן בפוליטיקה הישראלית, אבל תעזבו את ממשלת השינוי שאני מאוד רוצה ומקווה שתקום, אני מסתכל היום על מה שקורה מסביב", אמר בפתח דבריו. "זה התחיל מהנאום של ביבי וזה נתן את האות, הוא הזכיר את תמר 3 פעמים. ככל שהכרזת הממשלה מתקרבת, כך רף ההסתה עולה".

"הם קוראים לזה לחץ, אני קורא לזה הסתה. כי להצמיד מאבטחים לבנט ושקד, זו הסתה. זה עצוב לי, אני שואל את עצמי למה אני צריך את הממשלה הזו, כי החיים הרבה יותר חשובים ויקרים לי מהפוליטיקה. מעולם לא היה לי דבר כזה. אני מקבל טלפונים עד 3 לפנות בוקר, שולחים לי הודעות עם קללות כי אני חבר של תמר". 

כשנשאל מה דעתו על ממשלת השינוי בראשה אמור לעמוד יו"ר ימינה נפתלי בנט ברוטציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר: "אנשים משתנים, המציאות משתנה וגם אנחנו חייבים להשתנות. מי שלא עושה זאת - הוא בבעיה. אסור לחיות בעבר, צריך לחזק את ההווה בכדי להבטיח את העתיד. אחרת המבול ייקח אותנו וכבר לא יהיה טעם לדבר על העתיד. יש לנו מציאות מאוד מורכבת ואנחנו צריכים לדעת להתמודד איתה באומץ לב, אישי וציבורי". 

פריג' התייחס למתיחות הביטחונית בשבועות האחרונים ואמר: "הטילים שיוצאים מחמאס, הם מכוונים לכל אזרח במדינת ישראל. כשאני ובני משפחתי רצים לממ"ד בקומה הראשונה - הטילים לא מבדילים בין אחמד למשה. אז תאמינו לי, גם אנחנו רוצים וחפצים לביטחון".

הוא הוסיף: "הדמוקרטיה שאני נלחם עבורה, היא דמוקרטיה של שלטון החוק ולא רק לציית לחוקי בג"ץ. הדמוקרטיה היא מגן עבורי כבן מיעוט במדינה. היא נותנת לי לגיטימציה לשבת מולך ולדבר בכנסת ישראל. אני אלחם עליה בכל כוחי".