במליאת הכנסת צפוי לרדת היום המסך על 12 שנים רצופות של כהונת בנימין נתניהו כראש ממשלה. לצד ההישגים המרשימים שרשם בתקופת כהונתו, הפך נתניהו עם השנים לראש הממשלה הכי שנוי במחלוקת מקום המדינה.

נתניהו פתח ב־31 במרץ 2009 את תקופת כהונתו השנייה כראש ממשלה ה־32 - ומאז עמד ברציפות בראש הממשלות ה־33, 34 ו־35.
נתניהו הפך עם השנים לאחד מראשי המדינות הוותיקים בעולם. בתקופת כהונתו התחלפו שלושה נשיאים בארה"ב.

בזמן כהונתו של מי שזכה לכינוי "מר ביטחון", יצאה ישראל לשלושה מבצעים ברצועת עזה: עמוד ענן, צוק איתן ושומר החומות. לנתניהו נותר עד היום חוב שלא שולם – החזרת גופות החיילים אורון שאול וסגן הדר גולדין ושני האזרחים הנמצאים בחיים בידי חמאס.

ישראל ניהלה בתקופתו מול איראן את המב"מ, המלחמה שבין המערכות, ויצאה לקמפיין מדיני וביטחוני לבלימת איום הגרעין האיראני. אחד משיאיו היה מבצע נועז, שבו סוכני המוסד הביאו לארץ את ארכיון הגרעין האיראני מטהרן.

אומנם זה היה מזמן, אבל ביוני 2009 נשא נתניהו את נאום בר־אילן, שבמרכזו הסכמה עקרונית להקמת מדינה פלסטינית המותנית בפירוזה ובהכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי אשר בירתה ירושלים המאוחדת לא תחולק לעולם.

נתניהו גם הקפיא בזמנו את המשך הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים בלחץ ממשלו של ברק אובמה, שאיתו התפתח עימות גלוי לאחר שנתניהו נאם בפני הקונגרס.

לימים, עם כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, הקפיא נתניהו לחלוטין את המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, ויש הטוענים כי פעל למעשה להחלשת מעמדה של הרשות הפלסטינית ושל אבו מאזן.

נתניהו גם חתום על עסקת גלעד שליט, באוקטובר 2011, עם חמאס, שבה שוחרר החייל החטוף תמורת 1,027 אסירים פלסטינים, ובהם מאות מחבלים עם דם על הידיים.

על שמו של נתניהו רשומה ההחלטה לבנות גדר ביטחון לאורך הגבול עם מצרים, בעלות של כמליארד וחצי שקל, שהביאה לסגירה כמעט מוחלטת של הגבול מפני מסתננים שהציפו את הארץ.

בתקופתו בוצעה עסקת הצוללות עם גרמניה, שלגביה נטען כי הייתה נגועה בשחיתות.

בימי כהונתו פרץ משבר חריף עם טורקיה, על רקע פרשת המרמרה, שבסופה התנצלה ישראל בפני אנקרה ושילמה פיצויים למשפחות הרוגי הספינה.

נתניהו טיפח את הקשרים עם ממשל טראמפ ועם המפלגה הרפובליקנית וזכה לתמורה מדינית משמעותית: הכרה בריבונות ישראלית בגולן, הסכמי אברהם עם מדינות המפרץ והעברת השגרירות האמריקאית לירושלים.

בתקופתו פרצה ב־2011 מחאת האוהלים סביב משבר הדיור ויוקר המחיה. ישראל הצטרפה למדינות ה־OECD, נחתמו הסכמי הגז ונרשמה צמיחה כלכלית מרשימה.

נתניהו פיתח בתקופת שלטונו יחסים עוינים עם התקשורת, שאותה הרבה לתקוף. הוא אף הביא לסגירת רשות השידור ולהקמת תאגיד השידור תחתיה.

לקראת שלהי כהונתו התמודדה ישראל עם משבר הקורונה. נתניהו ניצח על מבצע רכישת החיסונים המרשים, שהביא את ישראל להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שהתמודדה בהצלחה עם המגיפה.

עם זאת, על כל תקופת שלטונו הארוכה מעיבים החשדות לפלילים נגדו, והוגשו נגדו כתבי אישום בשורה של פרשיות שבגינן הוא עומד כעת לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בצלן של הפרשיות נקלעה מדינת ישראל למשבר פוליטי חמור ולאי־יציבות שלטונית, שהביאה לארבע מערכות בחירות בתוך פחות משנתיים.
המשבר הפוליטי לווה בקרע בעם, בהפגנות בעד ונגד נתניהו, המלוות במסע שיסוי והסתה חסר תקדים כלפי מתנגדיו וגילויי אלימות ברחובות, שהביאו לאחרונה את ראש השב"כ להזהיר מפני ההשלכות החמורות.

אקורד הסיום של כהונתו לווה בהתלקחות בהר הבית ובירושלים, שהובילה להתפרצות אלימה בין יהודים לערבים, למהומות בערים המעורבות ולסבב לחימה נוסף מול חמאס שלווה לראשונה בירי טילים לעבר ירושלים ובירי אלפי טילים לעבר העורף הישראלי.

וכל זה רק על קצה המזלג, לסיכום תקופת שלטונו הסוערת של נתניהו, אשר אוהדיו המושבעים משוכנעים שהוא גדול מנהיגי ישראל בכל הזמנים, בעוד שיריביו רק מייחלים לרגע שבו תקופת כהונתו "הרעה" תסתיים.

אלה וגם אלה סבורים שעדיין מוקדם להספיד אותו, ושנתניהו עדיין לא אמר את המילה האחרונה בדברי ימי הפוליטיקה הישראלית.