מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה הודיעו הערב (ראשון) על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. בני גנץ יוביל את הרשימה, כאשר סער ישובץ במקום השני.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עוד לפי ההסכם  בין הצדדים, במקום השלישי ברשימה תוצג חה"כ פנינה תמנו שטה ואחריה חילי טרופר. המקום החמישי ברשימה יוענק לשרת החינוך ואשת תקווה חדשה, חה"כ יפעת שאשא ביטון, בעוד שחה"כ זאב אלקין ייאלץ להסתפק במקום השביעי בלבד, כאשר מי שיקדים אותו יהיה, ככל הנראה, חה"כ מיכאל ביטון. מקומות 9-8 יישמרו לשני חברי כנסת מכחול לבן, ומקומות 11-10 לשני חברי כנסת מתקווה חדשה.

השר יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר, שניהם אנשי תקוו חדשה, נשארו מחוץ למסגרת הריצה המשותפת. 

במהלך ההכרזה מסר גנץ: "החלטנו ללכת יחד ואנו קוראים לגורמים נוספים שתומכים בדרך הממלכתית להצטרף. כל מי שמכיר בישראל יהודית דמוקרטית חזקה ובטוחה ואינו מחזיק בעמדות גזעניות - לקחת חלק. לבוחרים שרוצים ממשלה, יציבות, תנו לנו את אמונכם. אנו קוראים לכל מי שישראל יקרה לו להצטרף ולשים את ישראל לפני הכל".

סער הוסיף: "גנץ כשיר עתה להוביל את ישראל ולפעול לאחד את החברה הישראלית השסועה. אני בא עם חבריי לשותפות בלב פתוח, למען ישראל האהובה שאותה אנו משרתים כל חיינו ושאת טובתה אנו שוחרים. מגיע לה שנתעלה עבורה, מגיע לנו שנילחם עבורה ואנחנו יודעים להילחם. סמלי שאנחנו מקיימים הערב את האיחוד הזה ביום שבו עלינו לקברו של יצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה שקידש אחדות לאומית. אני קורא לאזרחים, בואו איתנו ואחרינו, למען עתיד ישראל".

על פי סקר מעריב האחרון, כחול לבן תקבל בבחירות 9 מנדטים ואילו תקווה חדשה 5. 14 המנדטים המשותפים הם מה שיש לשתי המפלגות ביחד גם בכנסת הנוכחית. האם החיבור בין שתי המפלגות יביא לשלם העולה על סך חלקיו, והרשימה המאוחדת תקבל יותר מ-14 מנדטים הצפויים להם על פי הסקרים?

מתוצאות המשאל האנטרנטי שערכנו, בו השתתפו כ-17 אלף גולשים, כמעט מחצית מהם - 46.9% -  חושבים שרשימת כחול לבן - תקווה חדשה לא תביא את התוצאה המיוחלת למקימיה - כלומר פחות מ-14 מנדטים. 41.5% חושבים שגנץ וסער יצאו מורווחים מהחיבור ביניהם ויקבלו יותר מ-14 מנדטים, ואילו 11.6% גורסים שהחיבור לא ישפיע על המצביעים והתוצאה בבחירות תהיה כמו בכנסת הנוכחית וכמו בסקרים - 14 מנדטים בדיוק.