החיבור המסתמן בין כחול לבן ותקווה חדשה ממשיך להיות שיחת היום הבוערת ביותר במערכה הפוליטית. לאור השיחות בין בני גנץ וגדעון סער, שוחח היום (ראשון) היועץ האסטרטגי רונן צור, שאף ליווה בעבר את גנץ במערכות בחירות, עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM. לטענת צור, המרוויחה הגדולה מהחיבור בין שתי המפלגות יכולה להיות דווקא מפלגה שלישית - העבודה: "עלולים להיווצר מתחים שירחיקו את המצביעים בחזרה אליה".

"זה בעצם המבחן הגדול גם של גנץ וגם של סער לנסות להפוך חיבור שכזה לחיבור חזק וממשי. מפלגת כחול לבן היא מפלגה שנשענת ברובה על מנדטים שבאו ממפלגת העבודה ההיסטורית, הימים של האיחוד הציוני, מפלגת העבודה של ימי רבין. האנשים האלו עלולים להיבהל מכניסתם של גורמים ימניים עם אידיאולוגיה ימנית עמוקה, סער, אלקין ושות' הם אנשים בעלי אידיאולוגיה ימנית עמוקה, לגיטימית לחלוטין. זה ממש בסדר אבל צריך לזכור שמול המצביעים ההיסטוריים של כחול לבן זה עלול ליצור התנגשות", הסביר היועץ האסטרטגי.

עוד הוא הוסיף כי "אלקין, סער ואני לא יודע את מי עוד הם יביאו, יגררו את זה לאג'נדה שהיא הרבה יותר ימנית ואז ייווצר מתח פנימי שיכול להרחיק בוחרים. זה בעצם האתגר של שניהם, אתגר לא פשוט".

לדבריו, גם יש עתיד יכולה להרוויח מהחיבור בין שר המשפטים ושר הביטחון, אך לא בהכרח מדובר ב"רווח שהיא מעוניינת בו. לכאורה המפלגה של גנץ וסער מבטיחה סוג של הישארות על המפה הפוליטית, אבל לגנץ יש תוכנית לאתגר את יאיר לפיד ולא לאפשר לו להיות ראש בראש מול נתניהו ועל כן הוא בונה את הבריתות האלו כדי שתהיה פה התמודדות תלת ראשית. מצד אחד יש עתיד מרוויחה כיוון שכחול לבן נשארת על המפה והמנדטים שלה לא הולכים לאיבוד וכנ"ל של סער, והם בני ברית פוטנציאליים ליום של אחרי הבחירות להרכבת ממשלה. מצד שני העלייה שלהם בסקרים מאיימת במידה מסוימת על לפיד כמוביל הגוש".

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

החיבור כמובן נועד לאפשר לשתי המפלגות למקסם את כוחן בבחירות לכנסת ה-25, אך היועץ האסטרטגי לא בטוח כלל כי החיבור יוביל לרווח: "שלא כל חיבור שנראה ימים כתיקונם כחיבור שמביא מנדטים ואולי גם בסקרים הראשונים הוא גם מביא, מצליח לשרוד לאורך זמן. אם ניקח רגע שנה וקצת אחורה, סער כשנכנס מחדש לחיים הפוליטיים מקבל בין 16-18 מנדטים בסקרים ובנט לפניו מקבל 22-24 מנדטים, וראינו קצת כמו עוגה שהמרכיבים שלה לא נדבקים לשני והיא צונחת".

לסיום, צור התייחס לשאלה הגדולה ביותר של מערכת הבחירות, כמו גם של ארבעת קודמותיה - הקמת ממשלה עם הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו. "ששמעתי את גנץ במסיבת העיתונאים האחרונה, והוא אמר שבשלב הזה לא הולכים עם נתניהו. אני לא יודע מה זה אומר לעתיד אבל אני הייתי מתייחס לכל אמירה כזו גם של סער, גנץ וגם אחרים שיש להם זווית ימנית במפלגה, הייתי נזהר מלומר 'לא נלך עם'. אני יכול להאמין למפלגות שיש להן אג'נדה של מרכז שמאל שבאמת לא ילכו עם נתניהו כי זה לא נפגש אבל במקומות שיש אג'נדה של מרכז ימין או ימין עמוק, הייתי נזהר מאמירות כאלו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm