שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הגיעו לסיכום על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. השניים עמדו הערב (ראשון) בכפר המכביה ומסרו לציבור כי בכוונתם לרוץ ביחד על מנת "להציג אלטרנטיבה עבור הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני". על פי דבריו של סער, גנץ ירוץ כמועמד לראשות הממשלה מטעם "כחול לבן התקווה החדשה".

כעת, ההסכם בין שני ראשי המפלגות נחשף - כאשר "כחול לבן" תשמור על 12 מתוך 20 המקומות הראשונים. לעומתה, "תקווה חדשה" תקבל את שמונת המקומות הנותרים בלבד, כאשר המקום השני יישמר עבור סער. המקומות הנוספים של "תקווה חדשה" יהיו: 5, 7, 10, 13, 16, 18 ו-20.

כמו כן, האותיות אשר ייצגו את הרשימה בקלפיות יהיו "כן", כאשר כינוי הרשימה יוסכם בהמשך. שני המנהיגים סיכמו יחד שבראש מטה הבחירות יעמוד נציג כחול לבן. איוש התפקידים ייעשה בהסכמה משותפת, במקרה שלא תהיה הכרעה – יו"ר כחול לבן יקבע.

גנץ וסער לא הכחישו כי בכוונתם לצרף את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לרשימתם, כאשר הוא עודכן לכל אורך הדרך בפרטים. במידה ויחליט לחבור לרשימה המתהווה, הוא יקבל את המקום השלישי, כאשר בנוסף אליו יועברו לרשותו גם המקומות 9 ו-16, השייכים כעת ל"כחול לבן".