למחרת הודעתם של שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער על חבירתם לרשימה מאוחדת, במערכת הפוליטית מנסים להבין את השלכותיו של המהלך. ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה) התארח הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לדרמה הפוליטית.

הוא פסל ישיבה אפשרית של הרשימה המאוחדת עם נתניהו: "במשך כל השנה הזו גם גנץ וגם סער עמדו באינספור הצעות ופיתויים להקים ממשלה בראשות נתניהו, זה הוצע בכל מיני דרכים עם כל מיני הצעות מפתות. התשובה היא לא אבל אם אתה רוצה לבדוק מה אנשים יעשו תבדוק מה הם עשו 5 דקות לפני זה".

"אנחנו מייצרים גוש של ימין ממלכתי ומרכז ביטחוני שהוא היחידי שמסוגל לשבור את הקיפאון", הסביר אלקין. הוא הדגיש כי גם תסריט בו נתניהו יושב תחת גנץ כשר בממשלה אינו ריאלי: "נתניהו לא יכול לכהן כשר, אלא אם כן משפטו יסתיים וזה כבר אירוע אחר. לכן התסריט הזה לא רלוונטי. מעולם לא פסלנו את הליכוד. אני לא עוסק בספקולציות, אנחנו מציעים פתרון של ממשלה בראשות בני גנץ בהובלה של הגוש הזה".

עוד הוסיף שר השיכון והבינוי כי "אתם מכירים את כל המפלגות בקשת, כל המפלגות חוץ ממפלגות שממש בקצוות של המערכת הפוליטית, כולם יכולים להיכנס לממשלה בראשות גנץ, וזה משמעות המהלך שעשינו אתמול, לייצר פוטנציאל חדש. יכולנו להמשיך את מערכת הבחירות כמפלגה נפרדת, אבל הבנו שאם אנחנו רוצים לייצר אלטרנטיבה ל-61 של נתניהו אנחנו חייבים להתחבר, זה מה שהוביל אותנו".

כשנשאל לגבי שר התקשורת יועז הנדל שנשאר מחוץ לרשימה, סתר אלקין את הטענה שעלתה כי מדובר בנקמה של שר הביטחון או דרישה של החרדים: "זה לא קשור לחרדים, יש פה מצב. היה לנו הסכם עם דרך ארץ על שיתוף פעולה בכנסת הזו, במסגרת ההסכם הזה הם היו צריכים במהלך הקדנציה הזו להיבלע ולהיכנס לתוך תקווה חדשה, אך הם בחרו לשמור על מפלגה נפרדת".

במסגרת הסכם האיחוד בין המפלגות, נשמר כרגע מקום לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, על כך אמר אלקין כי "יש שיח שגנץ מנהל עם איזנקוט ובמסגרת השיח הזה הוא צריך לקבל את ההחלטה, מאוד נשמח אם הוא יצטרף. זו החלטה שהוא צריך לקבל, מאוד נשמח לראות אותו. זה חלק מאותה תפיסה של שיתוף פעולה בין ימין ממלכתי למרכז ביטחוני שלמעשה משנה פה את התמונה הפוליטית".