בחירות 2022: צוותים מטעם סיעת 'דרך ארץ' של ח"כ יועז הנדל וצביקה האוזר, ומטעם יו"ר ימינה, איילת שקד, נפגשו היום (שני) כדי לדון בריצה משותפת בבחירות. במהלך פגישתם, ניסו בין היתר לגשר על מספר פערים, כולל בסוגיית נתניהו. במהלך הפגישה נרשמה התקדמות בדרך להצטרפותן של השניים אל ימינה, ומאוחר יותר היום צפויה שרת הפנים להיפגש עם הנדל. פגישת הצוותים התקיימה זמן קצר לאחר הכרזת גנץ וסער על איחוד בין מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המרוויחה הגדולה מהאיחוד סער-גנץ היא איילת שקד, שעד כה נחשבה למי שמפלגתה עומדת להימחק, וקיבלה מסער את כל השדה של הימין המתון לפעול בו. אם גם יתבצע איחוד שלה עם הנדל והאוזר, וגם איחוד בין ימינה והבית היהודי, ההערכות הן שיש לאיילת שקד סיכויים טובים לסיים את המערכה עם הישג מכובד.

צבי האוזר, יועז הנדל (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
צבי האוזר, יועז הנדל (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בתוך כך, גם בשמאל קוראים לאיחוד בין העבודה למרצ, אך בעבודה דוחים בשלב זה איחוד כוחות. סגן השר ח"כ יאיר גולן, המתמודד לראשות מרצ, אמר כי "מאז כניסתי לפוליטיקה האמנתי שצריך לבנות מחנה שמאל גדול וחזק. אני מושיט יד לאיחוד עם מפלגת העבודה ומקווה כי ידי אינה תישאר תלויה באוויר".

לעומתו אמר יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ גלעד קריב (העבודה): "אין קשר בין איחוד כחול לבן־תקווה חדשה לבין ההבדלים המשמעותיים של העבודה ושל מרצ. מי שחפץ באיחוד חפץ בשמאל ציוני קטן ומוחלש. מצביעי העבודה ומרצ מכירים היטב את ההבדלים בין שתי המפלגות ושתיהן ירוצו עצמאית".