יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, הכריזו השבוע על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25, תחת רשימה שנקראת "כחול לבן - התקווה החדשה". סער הבהיר אתמול כי לא מדובר במיזוג של המפלגות, אלא רק ברשימה מאוחדת לבחירות האלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אחת המטרות המוצהרות של שיתוף הפעולה הזה היא למנוע מבנימין נתניהו לעמוד בראש הממשלה הבאה, בתקווה שלרשימה המאוחדת יהיה מספיק כוח כדי למשוך את החרדים אליה. מטרה נוספת היא לנסות להתקרב כמה שיותר למספר המנדטים של יש עתיד, במטרה להראות שהיא לא השחקן המשמעותי היחיד במאבק מול הליכוד ונתניהו. 

סקרים שפורסמו לאחר ההודעה על החיבור בין כחול לבן לתקווה חדשה הראו שלפחות בינתיים השלם לא עולה על סך חלקיו - "כחול לבן - התקווה החדשה" מקבלת את אותו מספר מנדטים כמו קיבלו שתי המפלגות לפני המהלך. 

אבל האם עצם המהלך שיפר את סיכוייו של גנץ לעמוד בראשות הממשלה הבאה. שאלנו את הגולשים למי יש את הסיכוי הטוב ביותר להרכיב את הממשלה הבאה. מתוך 10,493 גולשים שהצביעו במשאל, 49% אמרו שנתניהו הוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר. ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נמצאים הרחק מאחור עם כמחצית מהקולות שקיבל ראש האופוזיציה - 26% ללפיד ו-25% לגנץ.