ברקע סבב הבחירות החמישי הקרב ולקראת הפריימריז במפלגת הליכוד, שוחח הבוקר (רביעי) חבר הכנסת ולשעבר יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, והביע את דעתו על המצב במפלגה. בהמשך הסביר חבר הכנסת אדלשטיין מדוע הכריז על הריצה לראשות התנועה ואז החליט לוותר על מועמדותו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח השיחה, ביקש יוכפז להקריא לחבר הכנסת מספר מועמדים לרשימת הליכוד, אשר יש להם עבר פלילי ואף כתבי אישום. אדלשטיין אמר כי "אנחנו מתחילים את הפריימריז, אין לי מושג מה תהיה הרשימה, היא תורכב על ידי 130 חברי הליכוד. מי יהיה בה? אנחנו נראה. אני עוד לא יודע מי שיתמודד ומי לא, כרגע שומעים על 100 ומשהו שמות של אנשים, שאינם חברי כנסת, מה יהיה בסוף אין לי מושג. האנשים האלו לפי החוק יכולים להגיש מועמדות, זאת אומרת שהמושג מורשע או הורשע כנראה לא בדיוק היה בשימוש מדויק, לגבי חלק יש חשדות".

על כך שחזר בו מהרצון להתמודד מול נתניהו לתפקיד יו"ר המפלגה, הסביר אדלשטיין: "גם אז כשאמרתי שאני דורש התמודדות וגם היום אני חשבתי לא ותם דברים בדיוק וזה טוב להיות עקבי. חשבתי על מה שטוב לאזרחים, אז היה נראה שאנחנו תקועים עמוק באופוזיציה ושהקואליציה המסוכנת לא הולכת לשום מקום, השתנו הנסיבות לשמחתי הקואליציה התפרקה מעצמה יש סיכוי לחזור לשלטון ולכן מאותם שיקולים בדיוק החלטתי שכרגע זה לא הזמן".

"גם כשהכרזתי על המועמדות שלי היו לא מעט פרשנים שאמרו שאין שום סיכוי, אבל כפי שאמרתי הייתי בהרבה מאוד סיטואציות בחיים שלי שאמרו אין סיכוי ויצאתי משם עם הרבה מאוד סיכויים. מה שמנחה אותי זו הדרך שלי והערכים שלי", חידד, "אני חושב שמלכתחילה ידעתי שהיא תהיה מאוד קשה, אבל אני סמוך ובטוח שאותי תמיד מנחים האינטרסים של תנועת הליכוד והמחנה לכן אני לא תמיד עושה רק את השיקולים הפוליטיים מה טוב מבחינת הקריירה. אני חושב שב־26 שנותיי בפוליטיקה הוכחתי".

בהמשך התייחס חבר הכנסת לסיכויי הליכוד לחזור לשלטון ביום שלאחר הבחירות: "עוד לא ראיתי ספורטאי שניצח בתחרות כלשהי אם הוא נכנס במחשבה מה יהיה אם הוא יפסיד. אנחנו כרגע מתחילים את מערכת הבחירות כדי לנצח בה, יש לנו סיכוי. אני שומע את הקולות ולכן המטרה שלנו היא כן להשיג 61, זה יהיה מאוד קשה אין שום מקום לשאננות. נכון שיש את הגישה שאומרת שהעם ישתכנע אבל זה לא מספיק. לכן, לסיים את שלושת השבועות הקרובים עם הפריימריז ונתפנה".

לאחר מכן ביקשו צמד המגישים להבין מה היא דעתו של חבר הכנסת על מאמרו של קלמן ליבסקינד שהתפרסם ב"מעריב סופהשבוע". ח"כ אדלשטיין הבהיר כי "קודם כל, אני חושה שיש לצערי הרב בחברה שלנו לא מעט אנשים מכל מיני כיוונים שקצת התבלבלו בין הפעילות הפוליטית והשגת המטרות לדברים שהם פסולים מיסודם כגון אלימות. קיימים אנשים כאלו. חוויתי את זה על בשרי לאחר שהתפטרתי מתפקידי כיו"ר הכנסת, לא רוצה לספר לכם מה עשו ואמרו אנשים. יש אנשים לצערי מכל מיני כיוונים שהתבלבלו. אני חושב שבאמת יש תמונה מאוד רחבה של האינטרסים של הליכוד והימין, אני חייב לומר שגם לי אמרו ברגע שהכרזתי על כך שאני דורש התמודדות מול נתניהו אמרו לי 'אתה עוד לא יודע איזה גיהנום תעבור עכשיו', ולא זכור לי שמישהו תקף אותי".

"וודאי שאני כן חייב לומר שבאמת זאת לא הצורה לדבר בזה. לעיתונאי יש זכות לדעה שלו והוא מביע אותה בהרבה מאוד מקרים שמעתי גם את הצד השני מקללים את אותו קלמן", אמר.

בסיום השיחה, ביקש אדלשטיין להדגיש כי "אני חושב שיש תמיד את האינטרס של הליכוד והמחנה, ואני לפחות לגבי עצמי מנסה לפעול לפי האינטרס הזה וכך אני קורא לכל חבריי לפעול לא חשוב באיזה תפקיד או ההערצות, הערכות או הסימפטיה". עוד התייחס לשיבוצו ברשימת הליכוד: "אני חושב שהתשובה אמיתית לשאלה הזו תהיה רק אחרי הפריימריז".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm