לפי סקר מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור "מעריב", החיבור בין כחול לבן ותקווה חדשה נותן להן 13 מנדטים בלבד, בעוד גוש נתניהו מגיע ל־61 המיוחל. בסקר שנערך בשבוע שעבר קיבלו כחול לבן ותקווה חדשה, ללא איחוד רשימות, 14 מנדטים. כך שלפי הסקר היום, השלם קטן מסך חלקיו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על פי הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, כמו בסקר הקודם. יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד מטפסת במנדט ועולה מ־23 בשבוע שעבר ל־24.

כחול לבן עם תקווה חדשה, לאחר החיבור ביניהן, הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים. הציונות הדתית, למרות חילוקי הדעות בצמרת בין בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר, יציבה עם  10 מנדטים. בהמשך: ש"ס שומרת על נתון יציב של 8 מנדטים, וכך גם יהדות התורה, שנותרת ללא שינוי עם 7 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, בעלת היומרות להפוך למפלגת שלטון, מקבלת 6 מנדטים - כמו בסקר הקודם. גם הרשימה המשותפת וישראל ביתנו נותרות לא שינוי, עם 6 מנדטים כל אחת. נועלת את הרשימה רע"ם עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות ימינה בראשות איילת שקד ומרצ. ימינה מתרסקת בסקר לשפל של 2.2%, לעומת 2.6% בסקר הקודם. מרצ, לאחר פרישתו של ניצן הורוביץ מראשות התנועה ובטרם נבחר יו"ר חדש, מקבלת 2.5% - לעומת 2.1% בסקר הקודם.

מבחינת הגושים: גוש נתניהו חוצה זה הסקר השני ברציפות את קו המטרה וזוכה ב־61 מנדטים, מה שנותן ליו"ר הליכוד את האפשרות להקים ממשלה הומוגנית. גוש לפיד נותר עם 40 מנדטים בלבד, כשבתווך כחול לבן ותקווה חדשה, שלה 13 מנדטים. לרשימה המשותפת 6 מנדטים.

בסקר נבדק גם תרחיש שבו יועז הנדל וצבי האוזר (דרך ארץ) חוברים לימינה. חבירה כזאת מקפיצה את המפלגה ל־4 מנדטים ומשנה את תמונת הגושים. ימינה המתוגברת מחלישה את רשימת כחול לבן-תקווה חדשה, שיורדת במנדט אחד ל־12, ולוקחת גם מנדט מיש עתיד (23) ומהציונות הדתית (9). 

במקרה כזה ימינה מונעת מנתניהו את האפשרות להקים ממשלה בלעדיה. גוש נתניהו יורד ל־60, גוש לפיד ל־50, ימינה - 4, הרשימה המשותפת - 6.

בסקר השתתפו 711 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 614 יהודים ו־97 ערבים (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־4,621 חברים בפאנל). איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. הסקר נערך ב־6־7 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.