החליטה לחזור: זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, קיבלה את החלטתה הסופית להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה שיתקיימו ב23.8, וצפויה להודיע על כך מחר. עד כה מי שהגיש מועמדות להתמודדות הוא ח"כ יאיר גולן, זאת לאחר ששר הבריאות, ניצן הורוביץ, הודיע כי יתמודד לרשימה, אך לא לתפקיד היו"ר. בתגובה לפרסומים, הגיבה גלאון: "כשיהיה מה להודיע, אודיע".

לאחרונה, קיבלה גלאון פניות רבות מגורמים שונים במרצ, ביניהם ח"כ מיכל רוזין, כי תחזור להתמודד על ראשות המפלגה. "זהבה גלאון מבינה את גודל השעה ושוקלת את העניין ברצינות", התייחסה רוזין לפנייתה. הפונים לגלאון ביקשו לשכנע אותה להתמודד "כדי להציל את הגוש כולו ולא רק את מרצ, שכן התוצאה הישירה של התרסקות מרצ מתחת לאחוז החסימה, עלולה להיות חזרת גוש נתניהו לשלטון", סיפר אחד הפונים.

במכתב בו הודיע כי לא יתמודד שוב לתפקיד יו"ר המפלגה, ציין שר הבריאות, ניצן הורוביץ, כי "בנקודת הזמן הזו, בה הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות, וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ". 

ניצן הורוביץ מודיע שלא יתמודד לראשות מרצ, צילום: רענן כהן

עוד הוסיף השר: "אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים".

גל עזיבות פוקד לאחרונה את המפלגה, כשבנוסף להודעתו של הורוביץ כי לא יתמודד על ראשות המפגה (אך יתמודד כאמור לרשימה), גם השרים תמר זנדברג ועיסאווי פריג הודיעו כי אין בכוונתם לנסות להתמודד לכנסת ה-25. הפריימריז לרשימת המפלגה ולראשותה צפויים להתקיים באותו היום, כאמור ב-23.8.