שר האוצר אביגדור ליברמן שלח הבוקר (שלישי) מסר לכל שותפיו בקואליציה ואותת כי אין בכוונתו להשלים עם מה שהוא מכנה "צעדי החיזור הגורלי" שהם מנהלים אל מול יו"ר ש"ס אריה דרעי ומקבילו ביהדות התורה ח"כ משה גפני. ליברמן, שלא אהב את העובדה שחבריו לקואליציה קורצים למפלגות החרדיות טען כי "כל מי שמתכנן קואליציה עם החרדים - שיקח בחשבון שאנחנו לא נהיה שם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

השר, שעלה לשוחח עם אריה גולן ב"כאן ב'", פתח תחילה בהתייחסות לעליית מחירי הלחם, אך השיחה עברה במהירות אל המשבר הפוליטי. כבר בהתחלה הגדיר ליברמן את האפשרות כי בנימין נתניהו יצליח להגיע ל-61 מנדטים כ"אסון. אני חוזר ואומר - המטרה היא להמשיך בקואליציית השינוי בלי ש"ס ובלי יהדות התורה.  מפריע לי במיוחד החיזור הגורלי של כל השותפים, ללא יוצא מן הכלל, אחרי דרעי וגפני".

אריה דרעי ומשה גפני במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אריה דרעי ומשה גפני במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"הניסיון להקים קואליציה עם מפלגות חרדיות, מי שרוצה למנוע את זה - צריך לדאוג שישראל ביתנו תקבל מנדט אחד יותר מהן - ביחד. כולם רודפים, כל השותפים הקואליציונים שלנו רודפים אחריהם. כולם שם בכזה חיזור גורלי".

ליברמן אף העריך כי אם נתניהו לא יגיע ל-61 מנדטים, בגוש הימין יחלו קריאות להחליפו: "בהערכה סבירה, אם לנתניהו אין 61 הוא לא ימשיך בראשות הליכוד. המפלגות האחרות יגידו לו 'זה ניסיון חמישי שלך, שחרר'. אני חושב שאנחנו יכולים להגיע לקואליציה ציונית רחבה כולל ליכוד בלי נתניהו. אבל כדי שזה יקרה, חייבים לדאוג שישראל ביתנו תהיה יותר גדולה במנדט אחד מהחרדים".

לפחות, מבחינתי חזרת נתניהו לממשלה ובלפור יהיה אסון למערכת הפוליטית כי ברור שכל מה שמעניין אותו זה החוק הצרפתי, פסקת ההתגברות. הוא רוצה לדאוג לעצמו ולעצור את המשפט וגם לתת בונוס לש"ס ויהדות התורה בחקיקה של גיוס בני ישיבות, כל מה שקשור לדת ומדינה - למנוע אפשרויות מבג"צ להתערב. זה הדיל שהוא מציע לגפני ודרעי. הוא נמלט מהמשפט והם יקבלו מה שהם רוצים. לא יודע אם המפלגות של גוש השינוי ילכו איתו, אני רואה את החיזור שלהן והניסיון להתחנף לחרדים והדבר הזה מבחינתנו הוא בלתי סביר ובלתי מתקבל על הדעת. כל מי שמתכנן קואליציה עם החרדים שיקח בחשבון שלא נהיה שם", סיכם השר.