מספר שעות לאחר שהכריזה כי בכוונתה להתמודד בפריימריז הקרובים לראשות מפלגת מרצ, זהבה גלאון נפגשה היום (שלישי) עם ראש הממשלה, יאיר לפיד. במהלך הפגישה, הביעה גלאון את מחוייבותה ל"גטש השינוי" בהנהגתו של לפיד, במטרה להקים ממשלה לאחר הבחירות שיתקיימו בתחילת חודש נובמבר.

כאמור, מוקדם יותר הודיעה גלאון כי תתמוד בפריימריז הקרובים לראשות המפלגה. בסרטון שפרסמה אמרה: "מרצ חוזרת, אני חוזרת". את החלטתה הסופית בדבר ההתמודדות קיבלה גלאון כבר בתחילת השבוע, ואתמול החליטה כי תודיע על כך היום. 

גלאון התייחסה לחזרתה, במסר שכתבה בפייסבוק לארגון זולת, שהיא עומדת בראשו: "זו לא הייתה החלטה קלה עבורי. לפני כחמש שנים פרשתי מראשות מרצ אחרי 16 שנים בכנסת. לא תכננתי להתמודד שוב – אך יש לי גם אחריות לגורלה של מרצ שנמצאת על סף אחוז החסימה, וגם אחריות לגורלו של הגוש הישראלי-דמוקרטי ולשותפות של הגוש הזה עם הפלסטינים אזרחי ישראל".

עוד היא הוסיפה כי "הרגשתי שלא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם, בשל העדפת הפעילות החשובה שלי בזולת, אביא לעלייתו של נתניהו שוב. אני מאמינה שמרצ בראשותי יכולה להגדיל את כוחה ולהיות משמעותית, להחזיר את הבייס שנטש אותה. אני לא יכולה לעמוד מהצד ולאפשר לגוש האמוני-תיאוקרטי בהובלת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' לשוב לשלטון".

במידה שגלאון תגבר על גולן בפריימריז לראשות מרצ, בראש שתי מפלגות השמאל תעמודנה נשים, זאת לאחר שמרב מיכאלי נבחרה אתמול לכהונה נוספת בראשות מפלגת העבודה.

ח"כ יאיר גולן, שכאמור צפוי להתמודד מול גלאון בפריימריז לראשות המפלגה, מסר בתגובה לחזרתה: "זהבה גלאון בעלת ניסיון ועבר של עשייה משמעותית, אך הפעם מרצ מסתכלת אל העתיד. האתגר הוא לא מי ישיג את המנדט המתנדנד בין העבודה למרצ, אלא מי יחזיר למרצ את מצביעי השמאל שנמצאים ביש עתיד, כחול לבן ובמפלגות אחרות. אני בטוח שביכולתי לבנות בית גדול ומשמעותי ולהבטיח שמרצ תהיה המצפן השמאלי של הממשלה הבאה. מרצ צריכה לצעוד קדימה בראש מורם".