ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על סערת התליון המוזהב עם דמותו של נתניהו, ועל מצבו של הליכוד לקראת הבחירות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"תראה מה קורה, בכל המפלגות האחרות, כולם תלויים במנהיג באופן מוחלט, לכן הם חייבים לסגוד לו, גם אם הם לא רוצי. הם תלויים בייצוג שלהם, בעצם היותם חברי כנסת. אצלנו הדבר לא קיים. יכול להיות שיש כאלה שבאמת עושים את זה, אבל זו לא חובה. אנחנו נבחרים על ידי המתפקדים ולכן יש לנו יותר אפשרויות מאשר חברי כנסת במקומות אחרים. תראה מה קורה אצל לפיד", פתח ביטן את דבריו.

"ביבי מחזק את הליכוד, מביא מנדטים באופן אישי, זה נכון, אבל לליכוד כליכוד יש את המשמעויות שלו. תכל'ס, נתניהו מכונת מנדטים כי הבייס של הליכוד תומך בו באופן מובהק. השיטה של הליכוד היא שיטה מיוחדת, גם נבחרים בפריימריז וגם נותנים אפשרויות של שריון, ולכן הוא כמעט לא מתערב בפריימריז. פה ושם הוא תומך באנשים מסוימים כדי לחזק אותם, אבל בסופו של דבר אנשים נבחרים, גם אם הוא לא ממליץ עליהם", הוסיף.

על פרשת התליון אמר: "זה דבר שהוא פוגע בליכוד כי זה ספין. המועמדים עושים ספינים על מנת להגיע לתקשורת ולהגיע לתודעה וזה לא נותן שום דבר. זה לא דבר שמגיע ממועמדים רציניים ומנתניהו או ממישהו מהסביבה שלו. צריך להתייחס לזה כגימיק וזה הכול".

ביטן הוסיף כי הוא חושב שהפרשה תגרום לליכוד נזק אלקטורלי, ונימק: "כי אנשים לא אוהבים את הדברים האלה. הבוחרים של הליכוד לא אוהבים את הדברים האלה. אתמול דיבר איתי תומך ליכוד על העניין הזה, של הכנס הזה ספציפית, מאוד כעס על העניין הזה. זה לא תורם שום דבר, חוץ מאשר למועמד שעשה ספין. זה שאחד המועמדים עשה את זה, זה פולחן אישיות של משהו? אני לא מבין את זה. פולחן האישיות נמצא אצל יש עתיד, אצל איווט ליברמן, אצל גדעון סער, אבל בהחלט לא אצלנו בגלל שהשיטה שלנו מאפשרת שלא יהיה פולחן אישיו. נתניהו מיד יצא והסתייג מהדבר הזה. מה זה נותן לו? הראיה, שאתמול אזרח מכרמיאל דיבר איתי נגד העניין הזה והוא תומך ליכוד והוא לא אהב את זה".

לבסוף נשאל ביטן האם לדעתו העובדה שהוא משמיע קול ביקורתי וחריג בליכוד תפגע בו בפריימריז, והשיב: "אני לא חושב שזה פוגע בי, כי נתניהו יודע שאני אומר את דעתי, ובסופו של דבר אני גם זוכה לתמיכה ציבורית מאנשי הליכוד בעניינים האלה. אני לא רואה עם זה בעיה, הוא גם לא רואה עם זה בעיה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm