סיעת "יש עתיד" מקיימת הערב (רביעי) ישיבת סיעה בתל אביב. ראש הממשלה ויו"ר הסיעה, יאיר לפיד, נשא דברים בפתח הישיבה, והתייחס לבחירות הקרבות: "הבחירה שמונחת מול אזרחי ישראל היא לא ביני לבין נתניהו", אמר לפיד. "הבחירה היא בין העתיד לבין העבר. הבחירה היא בין מי שחושב רק על טובתו האישית, לאלה שחושבים על טובת המדינה. חוסר היציבות השלטונית גורם נזק לכלכלה ולביטחון. הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו אחת ולתמיד. הדרך היחידה לעשות את זה היא לנצח בבחירות, להקים ממשלה יציבה ורחבה".

אחרי שהודיעה על חזרתה, זהבה גלאון נפגשה עם לפיד: "מחויבת לגוש השינוי בראשותך"
דוד ביטן מסביר: זה הדבר שעשוי לגרום לנזק אלקטורלי לליכוד

עוד אמר לפיד, כי "למדינת ישראל יש אתגרים גדולים. יוקר המחיה, אתגרי ביטחון לאומי, השחיתות והקיצוניות בחברה הישראלית. הדבר האחרון שהיינו זקוקים לו עכשיו, זה עוד בחירות. צריך לנצח כדי שנוכל ללכת לעסוק במה שחשוב באמת לאזרחי ישראל: הפרנסה, הביטחון, העתיד של הילדים שלנו. נוכל לשים את הפוליטיקה מאחורינו וללכת לעבוד. ברצינות, באחריות, לטובת אזרחי ישראל".
 
"במקום לעסוק בשנאה והסתה אנחנו מכינים בימים אלה תוכניות עבודה לטיפול ביוקר המחיה שהוזנח באופן מחפיר 15 שנה, למיליון איש בהיי-טק, למשבר האקלים, להרחבה דרמטית של הסכמי הסחר שלנו בכל העולם, לסיוע לשכבות המוחלשות", המשיך ראש הממשלה.
 
עוד אמר, כי "בשנה האחרונה לקחנו אחריות. קמנו כל בוקר והלכנו לטפל בחיילים שלנו, בניצולי השואה, באנשים עם מוגבלויות, ביצירת מקומות עבודה. אין למדינת ישראל זמן לעוד מריבות, יש לנו יותר מדי עבודה. אנחנו בתקופה לא קלה. כלכלית וחברתית. הקורונה והמלחמה באירופה יצרו סיר לחץ. הדמוקרטיה הישראלית בסכנה קיומית. בתקופות קשות הישראלים תמיד ידעו לשים את המריבות בצד וללכת לעבוד יחד. זה מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו".

"מגילת העצמאות אמרה את זה: 'מדינת ישראל תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל'. המדינה הזו מבוססת על תקווה, לא על פחד. על ערבות הדדית, לא על פולחן אישיות. במשמרת שלנו לא תהיה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש. לא תהיה שחיתות שגורמת לדור שלם של צעירים לאבד אמון במדינה. תהיה פה מדינה שבה אנשים נוהגים אחד בשני בכבוד, כי אנחנו שותפים", הוסיף לפיד.
 
לסיום אמר, כי "הגיע הזמן שהחברה הישראלית תפסיק לריב. יש רק דרך אחת לטפל בכל האתגרים שלנו – ביחד. אנחנו משפחה. במשפחה גם אם אתה לא מסכים עם מישהו, לא נותנים לבית להתפרק. בדמוקרטיה הישראלית כולם שותפים. הבחירות האלה נכפו עלינו, אבל הן יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר. להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים. רק דבר אחד יאפשר לזה לקרות: יש עתיד גדולה, חזקה, שתייצב את הספינה הישראלית. באנו לשנות".