על פי סקר "מעריב" בשיתוף "פאנלס פוליטיקס" מהבוקר (שישי), גוש נתניהו כבר לא מוביל בתמונת הגושים, וזכה ל-59 מנדטים. נוכח תוצאות אלה, נדמה כי שוב קשה להבין כיצד, אם בכלל, תוקם הממשלה הבאה. הסקר מגיע בתקופה מורכבת לנתניהו, זאת לאחר עדותו בוועדת החקירה לאסון מירון, בה טען: "לא יכול לקבל אחריות על מה שלא ידעתי". חיים רמון, לשעבר המשנה לראש הממשלה ושר בכיר, התייחס לתוצאות הסקר וחיבר את משמעותן לעדותו של נתניהו בוועדה בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM.

השופטת: "איך ההר נפתח בניגוד לתקנות הקורונה?" נתניהו: "תשאלו את היועמ"שים"
"מפגן מביש": דרוקר במתקפה חזיתית על נתניהו בעקבות עדותו על האסון במירון
המנהל הכושל בתבל: 15 שנה היה נתניהו ראש ממשלה אבל כלום הוא לא ידע | בן כספית

"העדות של נתניהו בהחלט מביכה. הוא בא והציג מצב בו ראש ממשלה לא ידע כל כך על נושא שקיים הרבה שנים", אמר רמון בפתח דבריו. "יכול להיות שהוא באמת לא ידע או לא רצה לדעת אבל אם אנחנו מתייחסים לסוגיה הזו, לעדות הזו מבחינה פוליטית, אני חושב שמהמשמעות שלה תהיה אם הוועדה תקבל את עמדתו או לא. אם היא תבוא ותגיד 'אנחנו בהחלט מבינים שראש ממשלה לא יכול לדעת הכל', והיא לא תשלח מכתב אזהרה, הוא ייצא בשלום, לא נעים אבל בהחלט לא נורא. אבל אם הוועדה בין יתר מכתבי האזהרה שהיא תשלח, והיא תשלח את המכתבים האלה להערכתי בסביבות סוף אוגוסט, אז אם הוא יקבל חודש חודשיים לפני הבחירות עם כל המשמעויות זה יכול להיות בעל השלכות על תוצאות הבחירות".

"צריך לראות את הסקר שאנחנו רואים כל שבוע, אין תזוזה בין המחנות, כל הזמן אותה תמונה. זה אולי יכול להזיז ומספיק שמזיז מנדט. השינויים יהיו קטנים אבל עם משמעויות גדולות. אם לא יישלח מכתב נתניהו יכול לבוא ולהגיד 'הוועדה קיבלה את עמדתי שלא ידעתי ולכן אני גם לא נושא באחריות'", הוסיף.

במענה לשאלה האם ראש ממשלה באסון כזה יכול להגיד "לא ידעתי" השיב רמון: "הוא גם לא אמר שהוא לא ידע שיש בעיות, עובדה שנתניהו אמר בעדות שלו שהתקיימה ישיבת ממשלה ובה הוסקו מסקנות והתקבלו החלטות. גם בתקופה קודמת היו החלטות של גורמים קרובים לראש הממשלה, הממשלה קיבלה החלטות. הטיעון של נתניהו היה 'לא ידעתי שהן לא יושמו כי לא היה מעקב', זו הנקודה הכי חלשה בעדותו של נתניהו. הוא ידע שיש בעיה, הממשלה קיבלה החלטות, החלטות טובות, והן לא יושמו. זו הבעיה המרכזית, לכן, העובדה שנתניהו לא עקב ולא דאג שהן ייושמו כאשר כל שנה מתקיימת ההילולה. לכן, זו הנקודה הכי חלשה שבה הוועדה תצטרך להחליט. הקמת הוועדה הייתה טעות של נתניהו. עובדה שהיא הוקמה בתקופת ממשלת בנט".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בהמשך, ביקש משעל לחדד את כל הקשור בנוגע להשלכות של מכתבי האזהרה על נתניהו, ורמון הסביר: "כיוון שבוועדה הזו תוטל עליו אחריות על אירוע טרגי, האירוע הטרגי האזרחי הכי גדול. אם נמצא שיש לך אחריות וכתוצאה מכך לא קיבלו את עמדתו, וכל זה נעשה במערכת בחירות, זה יכול להשפיע על מנדט בגוש. נתניהו לא יהיו בגוש 55, אבל מספיק שהוא ירד, ועכשיו הוא בין 59 ל־61, אבל אם נתניהו ירד במנדט הוא לא יגיע להישג המיוחל, ל-61 שזה מחוז חפצו, זה הדבר הכי מרכזי שהוא רוצה. זה יחייב אותו להקים ממשלה עם גנץ כשגנץ ראשון כי החרדים לא יתאבדו פעם נוספת, הם יגידו לנתניהו 'התאבדנו פעם אחת אבל לא פעם שנייה - תן לגנץ להיות ראשון ברוטציה'. זה הדבר המרכזי שיקרה ונתניהו יאלץ לדעתי להסכים לכך כי האלטרנטיבה  תהיה יותר גרועה. הבעיה של גנץ שהסקרים לא לטובתו, הוא התחיל מ-14 ועכשיו 12.

לסיום אמר, כי "מה שברור בסקר הזה, אין שינוי בין הגושים, שום דבר לא מזיז כרגע את הגושים והתנודות בתוך הגושים משפיעות על אחוז החסימה. הדבר שנתניהו יכול לשאוב ממנו עידוד מהסקר - שלוש מפלגות שנמצאות בגוש רק לא ביבי הן בין 4-5, בין לא לעבור את אחוז החסימה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm