חבר הכנסת רם בן ברק השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאקה אל-ערב'יה ונשאל על המפלגות איתן מסרבת "יש עתיד" לשבת בקואליציה - הציונות הדתית והרשימה המשותפת. במהלך דבריו, התייחס בן ברק גם למפלגת הליכוד וטען כי "הביביזם לא לגיטימי, כשבנימין נתניהו ילך, הביביזם ילך יחד איתו".

במהלך ביקור בירושלים: בן גביר נזף באחד מתומכיו שקרא "מוות לערבים" | צפו

סקר מעריב: נתניהו יורד מתחת ל-61, האם גלאון תציל את מרצ?

כאמור, דבריו של חבר הכנסת נאמרו בתגובה לשאלת המנחה, ששאל עם מי "יש עתיד לא תשב בממשלה": "הליכוד יש לו אידיאולוגיה ואני יכול להתווכח איתה, זה בסדר גמור, אבל יש את הביביזם. הביבזים לא לגיטימי. אני לא אשב עם ביבי. כשביבי לא יהיה גם הביביזם ילך אתו. אין לי בעיה עם הליכוד, אין לי בעיה עם רע"מ, אין לי בעיה עם מרצ ועם הרבה אנשים שחושבים אחרת ממני. יש לי בעיה עם גזענים".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)

"הצד שלנו לעולם לעולם לא יישב עם טיפוס כמו איתמר בן גביר או בצלאל סמוטריץ' שרוצים פה חוקי הלכה. הם גזענים ואנטי דמוקרטים לכן אין מצב בעולם שאשב אתם", הוסיף בן ברק.

לטענתו הוא גם מאוכזב מהתנהלותו של יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "הוא היה סוג של תקווה שבגלל נסיבות שגויות החליט ללכת לקצה. כשהוא בקצה הוא הוציא את עצמו מהגליטימציה. אני מקווה שהוא יחזור בו. תפסיקו לתת לקיצוניים לנהל לנו את החיים. אנו מנהלים מדיניות לפי קיצונים ערבים או יהודים. רוב האנשים הם במרכז. אבל אנחנו לא קיצונים. מבינים שילד בכפר מנדא ובנהלל צריכים להיות שייכים למדינה אותו הדבר".

חבר הכנסת סיפר כי עד לפני שנתיים או שלוש הוא היה מסכים לשבת יחד עם חברי המשותפת, אך בפרק הזמן שעבר, הרשימה הקצינה מאוד. "כשאבו-שחאדה לא רוצה מדינית יהודית ועודה קורא לשוטרים ערבים לזרוק את נשקים, אלו דברים חמורים מאין כמוהם. אני מחכה שעודה יחזור בו", אמר.

איימן עודה קורא לצעירים ערבים לא להתגייס לכוחות הביטחון

בנוסף, הוא התייחס ל"חוק הלאום", אשר "יש עתיד" הצהירה כי תפעל לשינויו: "אנו מבינים שחוק הלאום כמו שהוא הוא תקלה וצריך לתקן את זה. הודענו על זה. חוק הלאום הוא חוק גזעני. אי אפשר להשאיר אותו כך".

"לנו ברור לגמרי מסיבות שלנו שאנו צריכים שתהיה הפרדה בין פלסטינים לבין ערבים ויהודים במדינת ישראל. אנו לא רוצים שיהיו פה אנשים בלי זכויות. לכן אנו חושבים שצריכים להקים להם מדינה, חד משמעית.  האם בגבולות 67? לא בטוח. לא בטוח שמדינה שבקעת הירדן שייכת לה ויש לה קו גבול פתוח למזרח הערבי, כך שתהפוך למדינת דעאש בתוך כמה שבועות זה דבר טוב. אפשר להגיע להסדרים כאלה ואחרים. אני משוכנע בזה".