"לא פוסל את עצמי לתפקיד ראש הממשלה, בהתאם לתוצאות הבחירות", כך הצהיר הערב (שבת) שר האוצר אביגדור ליברמן בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות". ליברמן, שהגיע לאולפן על מנת להתייחס לקמפיין הליכוד ובנימין נתניהו על יוקר המחייה, חזר על הצהרתו כי לא יסכים לשבת בממשלה בראשות נתניהו והבהיר: "אם שלישיית נתניהו, גפני ודרעי תחזור - מדובר באסון לישראל".

סקר מעריב: נתניהו יורד מתחת ל-61, האם גלאון תציל את מרצ?

בכיר ב"יש עתיד": "אפשר להתווכח עם הליכוד, אבל הביביזם לא לגיטימי"

במהלך השיחה שב וחזר ליברמן על כך ש"ישראל ביתנו" מחויבת לממשלה ול"גוש השינוי", אך ציין כי ימליץ לנשיא יצחק הרצוג רק על המועמד שבאמת יהיה בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה: "יאיר לפיד בהחלט מועמד, גם בני גנץ, אבל אני לא פוסל גם את עצמי בהתאם לתוצאות. יש לנו יותר משלושה וחצי חודשים עד הבחירות, זה הרבה זמן ואני אופטימי".

יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כאמור, בפתח דבריו התייחס שר האוצר לקמפיין הליכוד נגד עליית המחירים בשנה האחרונה. "נתניהו לא יודע, לא שומע ולא רואה", טען והוסיף: "אם היה מתעניין בעבר היה רואה שגם חשמל וגם דלק עלו במשמרת שלו. הירקות אצלנו ירדו ב-8%, הדלק ירד, זה לא אני אומר, זה הלמ"ס. המדד עולה בכל העולם, אצלנו בחצי ממה שעולה בארה"ב ואירופה".

"המחירים קפצו בין 2009 ל-2021. ב-2009 היינו מבחינת רמת המחירים בממוצע של ה-OECD, ב-2020 כבר היינו המדינה היקרה השנייה בעולם. זה הכל נתניהו, חוץ מלהפיל תיקים על אחרים הוא לא יודע כלום. בואו נגיד את האמת, יוקר המחייה לא מעניין אותו, מה שמעניין אותו זה לסגור את התיקים שלו, זו פסקת ההתגברות והחוק הצרפתי. כל מה שהוא רוצה אנחנו שומעים מהמתמודדים בפריימריז שרוצים לרצות אותו. שומעים מי יעלה עם D9 או טנק מרכבה על בית המשפט, יום אחרי שהם יקחו את השלטון הם יסגרו לו את ההליכים המשפטיים. זה הדבר היחיד שמעניין אותו", התעקש ליברמן.

בנימין נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר המשיך לתקוף את יו"ר הליכוד וטען כי כשנכנס למשרד האוצר הוא גילה כי מבחינה כלכלית, "נשארה אדמה חרוכה.אבטלה 9.2%, גרעון 10.5%, היום אין לא זה ולא זה. יתרה מכך, הגדלנו הכנסה של 2 מיליון וחצי אנשים ב-11 מיליארד שקלים. רק ב-14 ליולי, 120 אלף איש קיבלו 4,830 שקלים בממוצע ישירות לחשבון".

לאחר מכן, הוא התייחס לאפשרות כי לאחר הבחירות תוקם ממשלת נתניהו-חרדים נוספת: "זה אסון. כמו אסון מירון, זה אחריות של נתניהו לפני כולם, כמו שראינו זו אותה התנהלות במבצע "שומר חומות" שנתניהו גם נכנע לטרור וגם קיבל מהומות בערים המעורבות. ברמה הכלכלית השאירו לנו אדמה חרוכה. זה אסון אם הם יחזרו".

ליברמן הבהיר כי לא יתן את ידו להקמת ממשלת רוטציה בין בני גנץ לבין בנימין נתניהו. "זה פסול, בלתי מתקבל על הדעת שגנץ יכנס לממשלה בתמיכת החרדים. אני מקווה שכל השמועות והפרשנויות הן לא נכונות. בכל מקרה, אנחנו נתנגד לזה בתוקף".

כמו כן הוא אמר כי אין שום אפשרות להקמת ממשלה בתמיכה של הרשימה המשותפת: "היא לא שותפה לא בממשלה הזו ולא בבאה. אם לנתניהו אין 61 מנדטים, להערכתי יותר סביר שגם בתוך הליכוד יגידו לו שיזוז. אני חושב שניסיון חמישי, כולם מבינים שזה מספיק. אף אחד לא רוצה מערכת שישית".

"אם נתניהו בתוך הממשלה, אז אני בחוץ. כל מי שרוצה להסתיר את הכוונות שלו מאחורי מילים יפות כמו רוטציה ואחדות, שיסתיר. אנחנו לא נשב איתו", סיכם.

תגובת הליכוד לדברי ליברמן: "ליברמן לא החמיץ אף הזדמנות להעלות מיסים. ליברמן קלקל, נתניהו שחילץ את המשק משלושה משברים כלכליים יתקן"