סגן השרה יאיר גולן שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על האירועים האחרונים במערכת הפוליטית בכלל, ובמפלגתו - מרצ - בפרט. בראשית הריאיון ב-103FM, הוא התייחס להתמודדותו בפריימריז לראשות מרצ, מול זהבה גלאון, ואמר: "זהבה הייתה מנהיגת מרצ ללא ספק, אבל היא אשת העבר, וצריך להסתכל קדימה ולבחור בעתיד. אני מדבר על היכולת להביא את ההישג הכי טוב בקלפי, זה הדבר הכי חשוב".

יאיר גולן: "המצביעים שלנו עזבו אותנו בגלל הניסיון להיות חביבים על כולם ולמצוא חן"

שואף לכהן בקרוב? יאיר גולן חושף: "מעוניין להיות ראש הממשלה"

"טרול פשיסטי שסוגד לעבריין": יאיר גולן וינון מגל בוויכוח סוער

הוא המשיך והסביר כי "אנו צריכים להפוך למפלגה הרבה יותר גדולה כדי לממש את האידאולוגיה שלנו. אני חושב שחמישה מנדטים זו התקרה של זהבה, וחמישה מנדטים לפי הסקרים זו הרצפה שלי". גולן טען כי על בסיס הנתונים שעומדים פניו, הוא חושב כי ביכולתו "להביא קהלים חדשים".

 

לדבריו, המפלגה יכולה להגיע לשמונה מנדטים ויותר. "הייתי רוצה לראות מספר דו ספרתי של מנדטים ליד המילה 'מרצ'", ציין, "פוליטיקה זה מרתון - ולא ריצת ספרינט, לכן אני חושב שאני האדם שיכול לקחת את המסע הזה על כתפיי".

כשנשאל האם מרצ היא מפלגה ציונית, השיב כי "היא ציונית, ואני לא מבין בכלל הבעיה כאן בעניין הזה. אנחנו מפלגה ציונית, אבל ציונית אמיתית. זה אומר שמדינת ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי, ועם זאת היא מדינה חופשית, שוויונית ודמוקרטית. ככה היא צריכה להיות. ציונות בנוסח מגילת העצמאות". הוא הוסיף: "אני גאה במה שאני ולא חושב שזה צריך להפריע לאף אחד. אני לא בא לנציג ערבי ומבקש לשנות את זהותו, והוא לא צריך לנסות לשנות את זהותי".  

יאיר גולן מכריז על התמודדות לראשות מרצ לקראת הבחירות (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך השיחה הוא התייחס לתחקיר של קלמן ליבסקינד, לפיו חברת מפלגתו, השרה תמר זנדברג, מינתה לתפקיד בכיר במשרדה את מי שהתחייב למנות את בן זוגה אורי זכי, ליו"ר מרכז הרצל. "אני משוכנע שיש קשר בין הפרסום לבין הפריימריז. לא מעלה על דעתי שאירועים שקרו לפני שנתיים יצאו דווקא עכשיו. מציע להמתין חודש עד הפריימריז", אמר, "אני מתרשם שיש פה זבוב שהפכו אותו לפיל. לקחת את אורי זכי ולהצמיד לו את התואר 'מושחת', זה לא ראוי ולא נכון. אני חושב שהוא מתמודד ראוי, ובעיניי גם משקף את מה שמרצ צריכה להיות - מפלגת שמאל ציונית באופן הכי ברור של העניין". 

סייע בעריכת הכתבה:  דוד זבולוני 103fm