המפלגות בצד הימני של המערכת הפוליטית מתקשות להתגבר על חילוקי הדעות ועל הפערים השונים ביניהן, ולהגיע להסכמה על ריצה משותפת, כאשר עדיין אין בשורות במשא ומתן בין מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' לבין עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר. על רקע ההצעה לריצה המשותפת, שוחחה הפרשנית המדינית-פוליטית של "מעריב", אנה ברסקי, עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM ואמרה על האיחוד: "הסיפור רחוק מלהסתיים".

בכירים בליכוד ל"מעריב": "האיחוד בימין קריטי, הפעם לא ניתן שריונים"
גורם פוליטי מעריך: "סמוטריץ' מעכב את המשא ומתן כדי שבליכוד יילחצו" 
סקר מנדטים גילה: כך איתמר בן גביר יוכל לקרב את נתניהו לראשות הממשלה

היא סיפרה כי אין צפי לסיום סיפור האיחוד בין עוצמה יהודית לציונות הדתית, וכי היא לא רואה את ההחלטה קרבה. "גם בליכוד עוקבים בקפידה", היא ציינה, "למרות שאומרים שבליכוד עוקבים, רוב אנשי הליכוד עסוקים בפריימריז, לכן יש אדם אחד שדי פנוי מעיסוק בבחירות הפנימיות כדי לעסוק במה שקורה, שזה נתניהו ואנשים שהם באמת עוקבים בדאגה אחרי השיחות הלא קלות, ושלא רואים בנתיים התקדמות".

על השיחות של בן גביר וסמוטריץ' היא המשיכה ואמרה כי "הם באמת מנסים ויש להם היסטוריה די ארוכה של עונת השידוכים, כמו שאנחנו רואים כרגע והיו תוצאות שונות, אנחנו זוכרים את בן גביר וסמוטריץ' לא מגיעים להסכמות, בן גביר רץ לבד ובסופו של דבר לא נכנס לכנסת, זו הטראומה שחרוטה אצל בן גביר וגם בליכוד".

"בסופו של דבר בליכוד הם יודעים לספור כל מנדט שנמצא בימין", היא אמרה. "הם סבורים שאם בסופו של דבר התסריט יחזור על עצמו, ובן גביר וסמוטריץ' לא יצליחו להתגבר על האגו והדרישות והעמדות, בן גביר יצטרך להסתמך על הסקרים שיש לו עכשיו, וזה מה שהוא טען עכשיו - הוא רוצה ריץ' רץ', הוא רוצה תנאים משופרים, בשל הסקרים, הוא אומר תראו את הסקרים, אם אעמוד בראש הרשימה אני מוסיף שני מנדטים, למה שאסתפק בשני מקומות ברשימה?".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)

עם זאת, ברסקי סייגה מנגד: "אנחנו רחוקים מסגירת הרשימות, יש עוד חודש וחצי. מדובר על נצח במונחים פוליטיים, מה שלא יסגר עכשיו יכול להיסגר בקלות לילה או שני לילות לפני סגירת הרשימות, כך שאני חושבת שאנחנו בתחילת התהליך וזה לא פשוט, אלו השחקנים המרכזיים בזריה הימינית אבל לא היחידים".

על עתידה הפוליטי של איילת שקד, שמנבא לה שהיא לא עוברת את אחוז החסימה בסקרים, אמרה ברסקי: "זה מדאיג בכירים בליכוד, ואת ההנהגה של הציונות הדתית כציבור, כי הם רואים את אילת שקד לא מגיעה להסכמות עם הנדל והאוזר, והיא שוקלת בסקרים השונים בין אחד וחצי או שני מנדטים. זה כח שיכול לסייע לגוש נתניהו, ויש את הבית היהודי שהיא טוענת שהוא המפד"ל ההסטורי. חגית משה שהייתה אמורה להיות ראש המפלגה, ניהלה משא ומתן עם סמוטריץ', היא חזרה בה, לא הגיעה איתו להסכמות וביקשה לרדת. בגלל ימינה ובנט היא נשארה ללא תפקיד - בבית היהודי יתנהלו באופן שונה. לפי הסקרים הם גם שוקלים קרוב לשני מנדטים, לפחות יש שתי מפלגות נוספות שלא נמצאות במשא ומתן בין סמוטריץ' ובן גביר והן יכולות לגייס לגוש הימים עד ארבעה מנדטים".