סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, המתמודד בימים אלה על ראשות מרצ מול זהבה גלאון, שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM והתייחס לסוגיות פוליטיות ומשפטיות, בין היתר, לפרשת מינויו של בן זוגה של תמר זנדברג ליו"ר מרכז הרצל: "אם צריך לחקור את המינוי, אז שהמשטרה תחקור מיד - אני מאמין בפרקליטות ותמיד אאמין בפרקליטות, אני מאמין שיש שופטים בירושלים ושאין סיבה להתעלל בהם ולהכפיש אותם כפי שנהוג לעשות באגף הימני של המערכת הפוליטית".  

כך מונה אורי זכי, בן זוגה של השרה זנדברג, לג'וב יוקרתי | קלמן ליבסקינד
 תציל את מרצ? זהבה גלאון הודיעה כי תתמודד על ראשות המפלגה
שואף לכהן בקרוב? יאיר גולן חושף: "מעוניין להיות ראש הממשלה"

גולן התייחס לרצונו לעמוד בראש מפלגת מרצ, וטען כי "את מרצ צריך להגדיל ואני יודע איך לעשות זאת. אני חושב ש־5 מנדטים זו התקרה של זהבה לפי הסקרים, ו־4 מנדטים זו הרצפה שלי. אני מסתובב בשטח, מכיר את הקהלים ויודע איך לדבר אליהם. מרצ צריכה לחזור ולהיות מפלגת השמאל הישראלית והציונית - היא זקוקה להתחדשות ואני חושב שאני אעשה זאת טוב יותר מכל אחד אחר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כשנשאל על החשש לא לעבור את אחוז החסימה, השיב: "אני חושב שנעבור ונעבור בגדול. מחנה השמאל הציוני צריך להתרחב. אני אופטימי ביחס לעתיד הרחוק, אבל לפני זה צריך לנצח בעתיק הקרוב. אין ספק - זו בהחלט שעה גורלית, אני מקווה מאוד שאזרחי ישראל יבחרו נכון". 

עוד התייחס לאיומיו החוזרים של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, על רקע המתיחות סביב הקידוח באסדת כריש: "אני רואה אותם בחומרה, זה בהחלט מטריד. מלל אצל נסראללה זה אף פעם לא מקרי, הכל מתוכנן אצלו. האם כוונתו להסלים את מצב או כוונתו היא רק לשדר משהו כלפי פנים - איני יודע, אבל בכל אופן זה דורש מעקב אדוק ותחת מטריית הגנה מלאה". 

בכל הנוגע להליך מינוי הרמטכ"ל, ציין גולן: "אני לא אומר מי צריך להיות הרמטכ"ל הבא, אבל אני חושב ששני המועמדים מצוינים, משכמם ומעלה, עם רקורד שהוא בהחלט מרשים, ושניהם יכולים להוביל את צה"ל בבטחה. לכן, אני משאיר את הנושא הזה לרמה המקצועית, השיקולים צריכים להיות לא פוליטיים - לשקול כל מועמד ומועמד בדרך הישרה ביותר ולקבל את ההחלטה הנכונה". 

סגן השרה הוסיף כי בסוגיית הקרע מול רוסיה בשל סגירת הסוכנות היהודית, הצדדים העוסקים בנושא צריכים להוריד פרופיל: "כמובן שסגירת המשרדים זה עניין מטריד, אבל זה חלק מהשיטה הרוסית וחלק מההתנהלות שלה. אני ממליץ לכל מי שעוסק בנושא הזה, להוריד פרופיל - הטיפול צריך להיות מתחת לרף התודעה הציבורית, הדברים רגישים, זה לא באינטרס של ישראל. אנו צריכים להגיע עם הרוסים להסכמות שקטות".