בדרך לכנסת? לאחר הריאיון בחדשות 12 שעורר סערה, הולכות וגוברות ההערכות כי בכיר מח"ש לשעבר, משה סעדה, בוחן אפשרות להצטרף למערכת הפוליטית. חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) התראיין היום (שלישי) ברדיו 'קול ברמה', והתייחס לריאיון שהעניק סגן ראש מח"ש הפורש בו האשים את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בטיוח חקירות, כדי שלא יוכלו לתת לרה"מ לשעבר נתניהו לתקוף את המערכת.

האם חקירות טויחו כדי לא לפגוע בתיקי נתניהו? סגן ראש מח"ש הפורש משה סעדה חושף

מתמודד בפריימריז לליכוד: "להעמיד לדין את מי שהחליט על כתב אישום לנתניהו"

גורמים בסביבתו של סעדה מספרים כי בעקבות הריאיון הוא קיבל כמה פניות ממספר מפלגות הימין. בימים הקרובים יקבל החלטה, האם ברצונו להיכנס למערכת הפוליטית ולהתמודד בבחירות . יצוין כי אם ירצה לרוץ בליכוד, האפשרות היחידה תהיה מקום משוריין, בציונות הדתית יצטרך להתמודד בפריימריז. על כל פנים, כעת הוא שוקל האם בכלל ללכת לפוליטיקה ויודיע כאמור בקרוב.

״אני רוצה לראות את סעדה בליכוד או במחנה הלאומי, נתניהו יכול לשריין אותו אם ירצה. יש לו שלשה שריונים וזו שאלה של אלטרנטיבות״, ציין ח"כ אוחנה, "לא הופתעתי מדברי סעדה. כשנכנסתי למשרד המשפטים הבנתי את הריקבון והקמתי ועדת בדיקה, היועמ"ש לשעבר מנדלבליט עשה ככל יכולתו לטרפד אחצה וכתב חוות דעת שאי אפשר להקים ועדת בדיקה כי מדובר בממשלת מעבר״.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נשאל בריאיון בגל"צ דבריו של משה סעדה נועדו כדי לשרת צרכים פוליטיים: "מציע לא להפוך את היוצרות. סעדה שילם מחירים אישיים כי רצה לתקן את המערכת מבפנים, אבל כולם צופפו שורות".

כאמור, סגן ראש מח"ש הפורש התראיין השבוע ב'חדשות 12' וטען כי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, טייחו חקירות: "פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"כ טעמים, אבל אני חייב להגיד באותה מידה שהוא איש שהאמת לא נר לרגליו. הוא איש שמסמן מטרות, אנטרסים, ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין. המפכ"ל לשעבר אלשיך הגיע מהשב"כ, ראה במח"ש ארגון עוין. את זה הוא אמר בעצמו. הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש".

שי ניצן, אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
שי ניצן, אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, חברי הכנסת מוסי רז (מרצ), משה ארבל (שס) ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) פנו בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אום אל חיראן, בעקבות הפרטים החדשים שנחשפו בראיון שהעניק משה סעדה: "הדברים אותם תיאר סעדה מצטרפים לעדויות קודמות שפורסמו באמצעי התקשורת בשנים האחרונות מהם מצטיירת תמונה חמורה של התנהלות מסוכנת ומדאיגה של המשטרה במקום. משפחתו של אבו אלקיען עדיין מחכה להכרה מצד המדינה בעוול שנגרם לה, להתנצלות מצד הרשויות ולטיהור שמו של יעקוב".

מטעמו של רוני אלשיך נמסר: הדברים הנאמרים שקריים מופרכים ונטולי אחיזה במציאות עד כדי שאינם ראויים כלל להתייחסות רצינית. 
למרות האמור ולמעלה מן הצורך, בכל פעם שהם מועלים מחדש,  ופעם אחר פעם ללא כל חידוש, קיבלו התייחסות ישירה. לצערנו, מר סעדה אשר נאלץ לעזוב את מח"ש פורק את תסכולו שוב ושוב על מפכ"ל שהוביל מהפכה ערכית במשטרת ישראל, השיק מבדקי מהימנות ממוחשבים, הוביל עם השר לבט"פ ארדן את חוק ההתאמה התעסוקתית (המכונה בפי העם "חוק הפוליגרף") ועוד. 

אלשיך, מעל כל במה ציבורית חזר ואמר כי משטרת ישראל צריכה מח"ש חזקה. בניגוד לסעדה, את הביקורת הערכית על גורמים נקודתיים במח"ש שכשלו נורמטיבית, העביר אלשיך בצינורות המקובלים לממונים על מח"ש, שבעצמם נוכחו עם הזמן בהקשרים חמורים נוספים במי המדובר ומה כנראה מניע אותם, מה שהביא אותם ובתוכם את סעדה למצבם הנוכחי ולתסכולם. לו היה סעדה נדרש לעבור את מבדקי המהימנות המחייבים שוטרים את בדיקות הפוליגרף המחייבות קצינים בכירים, נראה כי היה מוצא עצמו מפוטר בשלבים הרבה יותר מוקדמים.