לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: ד"ר אמיר ח'ניפס.

ד"ר אמיר ח'ניפס, בן 47, מתמודד ברשימת מפלגת העבודה

מי אני? 

"נולדתי למשפחה דרוזית מפוארת המעורבת בחיים הציבוריים עוד שנים לפני קום המדינה. התגייסתי לצנחנים לאחר סיום התיכון וכיום משרת בתפקיד פיקודי בפיקוד העורף במילואים. לאחר חזרתי לארץ מלימודים בארה"ב הקמתי את המרכז הישראלי-הדרוזי בישוב עוספיא על הכרמל ואני משמש כיו"ר פעיל מאז הקמתו. אני מומחה ליחסים בינלאומיים ופוליטיקה של המזה"ת ומרצה במספר מוסדות אקדמיים מהמובילים בארץ וכן עמית מחקר במרכזי מחקר יוקרתיים. אני פרשן פוליטי ומדיני מבוקש בארץ ובעולם ופובליציסט בכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים. ב-2018 הקמתי עם קבוצת חברים את הפורום 'דרוזים נגד חוק הלאום' וכיום משמש כנציג הדרוזי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת". 

למה לבחור בי?

"אני מביא איתי ערכי שוויון, סובלנות וכבוד הדדי יחד עם תוכניות פעולה סדורות. כי אני משלב מסורת מפוארת יחד עם ידע עדכני ומתקדם. כי אני מביא איתי אמונה בשליחות להוביל לעתיד הרבה יותר טוב למדינה - מדינה שוויונית, פיתוח הפריפריה וחיזוק הקשר בין הפסיפס האתני התרבותי החי פה".

"אני מאמין שאני מביא סל ערכים, שותפות יהודית-דרוזית משמעותית ואתרום רבות לעמידה איתנה ולא מתפשרת מול האתגרים העומדים בפני מדינתנו". 

פרט שלא ידעתם עליי

"ב-2004 ובעת שעבדתי כיועץ פרלמנטרי צעיר, זכיתי מטעם המועצה הבריטית בישראל לקבלת מלגת לימודים כמי שמייצג את המנהיגות העתידית של מדינת ישראל. בנוסף, אני רוכב אופנועים מושבע ושחקן כדורגל חובב".