בחירות 2022: חברי הכנסת והמערכת הפוליטית כולה העלו הילוך לקראת יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11. על פי סקר מעריב "סופהשבוע", האיחוד החדש בין שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל מניב פירות ומשפיע על תמונת המנדטים הכוללת. על כך, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) שוחחה הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM. בין היתר, רגב תקפה בחריפות את שקד, אך גם חשפה מה התנאי שתצטרף לממשלה בראשות נתניהו. 

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

הנסיך הקטן? כך מורחק יאיר נתניהו מקמפיין הליכוד | בן כספית
 
הטעיה וזיוף: תקווה חדשה וחוסן לישראל עתרו נגד הליכוד - וזו הסיבה
 

בפתח השיחה, התייחסה חברת הכנסת רגב למספר המנדטים לה זוכה מפלגת "הרוח הציונית": "אם ביום הנפקת החברה היא מגיעה ל-4 מנדטים, אז אנחנו מבינים שהמנדטים יעופו ברוח. במקרה הרע, היא תשרוף קולות. במקרה הרע מאוד, היא תעביר קולות לשמאל. אם ביום שהם השיקו את החברה, הם עומדים על 4 מנדטים, זה אומר שזה הולך ויורד. גם אמרו שלגבאי יש 25, ולחיימוביץ' 24, ולסער 22, מפלגת האולפנים תעשה הכול כדי להנדס את התודעה ולעשות תעמולה ולהעביר אותה. אני חושבת שאיילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה". 

איילת שקד ויועז הנדל בעת השקת מפלגתם ''הרוח הציונית'' (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד ויועז הנדל בעת השקת מפלגתם ''הרוח הציונית'' (צילום: אבשלום ששוני)

חבר הכנסת רגב המשיכה ותקפה את שרת הפנים באופן חריף: "אני לא סומכת עליה, כמו שלא סמכתי עליה בזה שהיא הייתה שותפה לבנט לממשלה הגרועה הזאת, המנותקת הזאת והמתרפסת הזאת, ממשלה שעבדה אצל עבאס. איך שלא תסתכל על זה, בכל קונסטלציה, גם עם החרדים, הם לא יצליחו להביא יותר מ-57 מנדטים. זה אומר שהם יהיו חייבים את טיבי". 

לאחר מכן, חברת הכנסת רגב נשאלה האם סיעת הליכוד תבחר להזיז את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתפקיד יו"ר המפלגה, במידה ולא תזכה במנדט ה-61: "אפשר להעביר חוק מאוד פשוט, איזו חוצפה שמיליון וחצי איש בוחרים פעם אחר פעם בנתניהו, בוא נחליף את עם. "את נתניהו העם בוחר. כשאני שומעת את זה, אני פשוט לא מאמינה לאותם אנשים שאומרים שהם בעד דמוקרטיה. הפעם, אני אומרת לך שאנחנו יכולים להביא את ה-62, 65 מנדטים. זה הכול תלוי בעבודת שטח ושהציבור יתעורר וייצא להצביע".

חברת הכנסת רגב נשאלה לגבי הצטרפותה של שקד לממשלה בראשות הליכוד, והשיבה: "והיה, והיא תהיה מוכנה להצטרף לממשלה ימנית בראשותו של נתניהו, ותהיה מוכנה לקבל את האג'נדות שלנו - אהלן וסהלן. אני לא אומרת לאף אחד לא, בשונה מאחרים שאומרים לא לביבי. אבל אתה שואל אותי, האם אני סומכת על איילת שקד? לא. אין אף איש ימין שמאמין בזהות היהודית, במדינת ישראל, באינטרסים הלאומיים שלנו שהיום יצביע לאיילת שקד". 

בהמשך, רגב נשאלה על כוונתה ב"ניקוי התפקידים הטרויאנים" ממשרד הממשלה, והשיבה: "כשאני הייתי במשרדים והייתי שרת התחבורה, מיניתי מינויים טובים וראויים שכולם עברו את נציב שירות המדינה, שני מינויים במכרז מסודר, ראש אגף התחבורה הציבורית יעקב נתניהו, הוא לא קשור לבנימין נתניהו, וסמנכ"ל תשתיות שילו אדלר. שני אנשים מצוינים, ראויים, שעברו הכול לפי הספר. הגיעה הגברת מיכאלי והיא באה והחליטה להעביר את האנשים ממקומם. כשאני הגעתי לתפקיד ושאלתי את הנציב, 'אם יש אנשים שלא מקובלים עליי, האם אפשר להזיז אותם מתפקידם?' אמר לי 'לא ולא, הם עברו מכרז מסודר'"

אז מה תעשי אם תחזרי לשלטון, ומה תעשי במשרד המשפטים?
"כל אותם פקידים שימנעו ממני לבצע את המדיניות שלי, לא יהיו בתפקידם. מה שמותר לשמאל, מותר לימין. אין אמת להם ואמת לנו. אני באופן עקרוני לא רוצה להיות שרת משפטים, אבל אני בטוחה שאנחנו נעשה רפורמות כי הגיע הזמן. מה שראינו עם סעדה, זה מזעזע, זו מאפיה בשירות החוק. כשאתה רואה שהיועמ"ש יחד עם המפכ"ל ופרקליט המדינה מחליטים לטייח דברים. תבין, זה קורה עם נתניהו, תפירת תיקים, עסקת צלאח א-דין, מה קורה עם האזרח הפשוט?. אני בעד שתיקי נתניהו ימשיכו עד הסוף, ושבסופו של דבר מי שיעמדו לדין יהיו עסקת צלאח א-דין, כי כל יום שעובר, רואים איזו תפירת תיקים הייתה פה וכל עד מדינה הופך להיות עד הגנה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM